V současné době se mi nashromáždilo několik rozhovorů s totálně undergoundovými spolky, které v Česku jen tak někdo nezná. Ale proč si trochu nerozšířit obzory, vždyť na světě je tolik skvělých kapel, ovšem bez patřičné podpory fans. Můžeme sice stále jaksi lamentovat nad tím, že fyzické nosiče se takřka neprodávají, ale naštěstí tu máme alespoň mocný internet, jež dovoluje se na dlouhou vzdálenost seznamovat s projekty napříč planetou. A právě jednou z nich jsou i THE WHOREHOUSE MASSACRE, sludgemetalvový výplod nočních hrůz, vytvářený v režimu DIY. Pozor, hudba pouze a jen pro otrlé a maximálně zapálené jedince. Vzhůru do Kanady za panem Willym Picktonem…
Prosím, představ na úvod projekt THE WHOREHOUSE MASSACRE! Co stálo za jeho vznikem? Proč jste s tou hrůznou hudební produkcí vlastně začali?
S kapelou THE WHOREHOUSE MASSACRE jsem začal v roce 2005. Všechno jsem se tehdy učil, jak nahrávat, jak produkovat nahrávku v rámci DIY komunity atd. Tenkrát mě asi nejvíc ovlivnila sludge scéna z Ohia a tamní příběhy o sériových vrazích. Jinak s ohledem na THE WHOREHOUSE MASSACRE koluje po internetu nesprávný výčet našich nahrávek, takže mi nyní dovol, abych ten zmatek alespoň trochu objasnil. Nahrávky byly vydány přesně v tomto sledu:
Demo 2005
The Butcher Shed 2006
Convicted 2006
The Whorehouse Massacre 2006
The Whorehouse Massacre IV 2008
The Stranglers 2009
Storm Canada 9.2 2009
The Whorehouse Massacre / Ego Death 2009
End of Days and Time 2009
Live Demo 2010
Blood Stained Skin 2011
The Beast of B.C. 2012
Live 2012 2012
The Will to Fail 2013
VI. 2013
The Whorehouse Massacre/Ancient Sickness 2013
The Devil’s Jukebox Compilation 2013
Doommantia Vol II 2013
No Future Productions Compilation 2013
Altar of the Goat Skull 2013
Altar of the Goat Skull / V.I. Compilation 2015
Jak jste vůbec dospěli k názvu THE WHOREHOUSE MASSACRE?
Jméno kapely jsem vytvořil na základě sériových vražd a dvou hodně vlivných filmů, které jsem v té době dost sledoval. Jednalo se o filmy Taxi Driver a Texaský masakr motorovou pilou.
Vaše hudba rozhodně není pro každého. Zkus ji alespoň v krátkosti trochu charakterizovat?
Raději bych nechal hudbu otevřenou vlastnímu výkladu. Motivy, které lze v naší hudbě nalézt, zahrnují vraždy, čas soudného dne a bezpochyby i kritiku společnosti. V obecné rovině ji lze popsat jako sludge s prvky doomu a deathu.
Co pro tebe metalová hudba znamená? Když jsi začal s komponováním skladeb, jsou nějaké kapely, které se staly stěžejní pro tvojí inspiraci?
Metal byl vždycky součástí mého života. Víc jak osm let jsem si třeba vystřihoval a vylepoval recenze na různá alba, taky jsem pracoval čtyři a půl roku jako rozhlasový DJ a pochopitelně k tomu všemu patří i mé hraní v THE WHOREHOUSE MASSACRE a dalších kapelách. Co se týče kapel, které ovlivnily tvorbu THE WHOREHOUSE MASSACRE, tak zmínit musím jména jako ULTRALORD, FISTULA a NECRODAMUS.
Máš už nyní představu, kde přesně bys chtěl vidět THE WHOREHOUSE MASSACRE v budoucnu?
No, zatím vím jen to, že v nahrávání skladeb pro THE WHOREHOUSE MASSACRE chci rozhodně pokračovat. Prozatím neurčito kdy.
Co mě rozhodně zaujalo je to, že vaše kompilační album „Altar of the Goat Skull / VI“ vyšlo pod hlavičkou indického labelu Transcending Obscurity. Myslím, že je to docela bizarní, když se právě pro tento krok rozhodne kanadská kapela, byť dneska už ani tohle není zas až tak velké překvapení. Měli jste třeba ještě nějaké další nabídky?
Existuje hodně labelů, se kterými jsem v minulosti spolupracoval a klidně jsem jim mohl i naší nahrávku zprostředkovat, ale Transcending Obscurity je poměrně nový label a navíc je nesmírně vzrušující to, z jaké části světa pochází. Jsem opravdu velmi šťastný, že můžu spolupracovat s člověkem jako je Kunal (majitel a obrovský undergroundový nadšenec pozn.aut.).
Jak jste na tom v současné době s koncerty?
Za posledních pět let jsme nějaké odehráli, ale v současné době živé hraní v plánu není, alespoň tedy v tuto chvíli. Všechno se pochopitelně může ještě změnit.
Tady v Česku toho o kanadském undergroundu příliš nevíme. Myslíš, že bys mohl našim čtenářům dát nějaké typy na kapely, které pokládáš za zajímavé a kvalitní? Jak se vlastně žije undergroundovému fanouškovi v kanadské společnosti…
Přiznávám se, že kanadskou metalovou scénu příliš nesleduji. Zároveň musím i dodat, že nemám příliš v lásce nějaké zapojování se do scén, do scén třeba i politických a totéž se týká i všech těch možných populárních soutěží s ohledem na zviditelnění. Co se týče toho druhého, tak musím říct, že pokud žije člověk v oblasti jako je ta naše, věnuje spíše pozornost jiným věcem a rozhodně nechce zapadnout a být součástí všech těch dramat a mýdlových oper, což se jiným stává úplně běžně.
Co si ale např. myslíš o metalové scéně v Evropě a USA?
Myslím si, že Evropa a Spojené státy jsou s ohledem na metalovou hudbu silné hlavně kvůli tomu, že zde existovaly dobré podmínky pro její vývoj. S tím souvisí i větší žánrová rozmanitost, která je pochopitelně hodně široká. I proto je v Evropě i USA mnohem víc sludge a doomových kapel a já pochopitelně tenhle žánr poslouchám ze všeho nejvíc. K tomu bych ještě mohl přidat nějaké další hardcoreové a punkové kapely, které si občas s chutí pustím.
Věnuješ se kromě metalu ještě nějakým dalším činnostem?
Věnuju se opravdu jen tomu metalu. Fakt. Přiznávám, že nemám příliš velký zájem hrát nějakou jinou hudbu, přestože mám rád i spoustu jiných žánrů. V současné době je tedy pro mě prioritní jen sludge, nic jiného!
ALL