Už jsem se skoro lekl, že Radek Kopel (zároveň člen té naší mini-redakce) úplně rezignoval na vlastní propagaci v rámci R.U.M. zinu. Z omylu mě naštěstí vyvedl tento pozoruhodný 4-way split, jenž NAPALMED pojali jako souboj s německými harsh noisery. I přesto, že je hluková scéna oproti jiným žánrům spíše miniaturní, i tak v ní lze vystopovat precizní penzum spolupráce. To už však v případě tuzemských noise hrdinů není žádné novum, neboť počet jejich nahrávek roste měrou vrchovatou, nemluvě o split nosičích, na kterých se vedle NAPALMED objevují projekty z celého světa. Výjimkou pak samozřejmě není ani tato gramofonová placka, jejíž luxusní provedení znovu „lakuje“ sběratele vinylů dozlatova. Člověk nemusí být ani fanouškem noisu a přesto se neubrání…
Další pikanterií tak je, že kromě Radkova vydavatelství se na realizaci podílelo hned několik další subjektů. A že jich je (Meziprostor, Vomit Bucket Productions, Puzzle records, Underground Pollution Productions, Rauha Turva, NHDIYSTREC)! Z tohoto výčtu mám pocit jediný. „Děláš hluk? Super! Přidej se k nám do celosvětové rodiny!“ A nyní nechť se už samotné peklo otevře! PAREGORIK se stopou „Pseudo-Intelellectual Trauma“ drtí brutální hluk ve stylu starých NAPALMED (jestli to tak mohu vůbec napsat :)). Drásavé zvuky, kumulující balvanovitá nálož, ze které vychází dost hustě primární skřípot, připomínající dokonce i lidský vokál, samozřejmě notně zdeformovaný. Po důkladném poslechu jsem však došel k závěru, že ona kraválovitá složka přece jen nepochází z lidského hrdla.
Dalším ortodoxním počinem pro uši popových celebrit by mohl být tříminutový kousek „In my Four Walls..“ od projektu s názvem ATARAXY. Hloubkový ponor do akvária, kde najednou kdosi zhasne, není až tolik nelidským soustem pro ucho člověka, který už tak nějak ví o čem je v noisu řeč. Zmutované bublání je oproti prvnímu tracku docela mírumilovné šimrání ušních bubínků, přicházející jako ticho před bouří. A skutečně! NAPALMED se do své části opřeli opravdu hodně brutálně! Sound je hodně napálený, hustý a oproti předchůdcům disponuje rozsáhlejší škálou zvuků. Jestli má být tento argument ukazatelem alespoň částečným, tak je zcela zjevné, že NAPALMED jsou zkrátka o něco dál. Pokud byly poslední zvuky v podání mosteckých reprezentantů „mírně citlivé“, tak „Tri Dcera Tops (excerpt)“ je opětovným návratem ke starému nadšení. Fakt peklo!
Směr k nemilosrdnosti však neztratil ani následující brousič WORMHEAD. „Delusions Of Persecution“ masakruje už při úvodních vteřinách, dávivá masáž lidského ucha je narušena hlavně skřípajícím „sólem“. Tak mě skoro napadlo, jestli dotyčný šílenec nemá náhodou v ruce zapojenou kytaru. Alespoň tedy jedna zvuková fáze simuluje hudební nástroj tak nějak podezřele. O hudebním snažení jako takovém však nemůže být vůbec řeč. Tohle splitko je zkrátka hodně divoké a pochopitelně je určeno jen pro fajnšmekry a sběratele. Limitovaná edice čítá tři stovky exemplářů.
ALL
MÁŠ ŠTĚSTÍ, ŽE SI NÁS POCHVÁLIL, HEHEHEHEHEHEHEHEHE!