Když jsme se jednou s R.X. Thámem vraceli z polského festivalu Castle party, můj nadšený společník pravil: „Alliku, vždycky když jedeme domů, kousek z té atmosféry si vezu s sebou“. Možná už právě v tento čas se začaly rodit první myšlenky spojené s uspořádáním akce, která dostala do vínku název MAGICKÁ NOC TRUBADÚRŮ!
Festival ještě ani nezačal a ve vzduchu byl cítit odér nadšenosti! Něco podobného v naší malé republice ještě nikdy nebylo. Navíc…Kralupy nad Vltavou (město, ve kterém mimochodem také bydlím) se na několik málo hodin proměnilo v hlavní město gothického rocku – alespoň co se týče Česka. Ještě než se však pustím do líčení všech dějů a událostí, musím upozornit na to, že se v tomto reportu dotknu pouze toho nejdůležitějšího, tj. hudby. Osobně sice chápu, že i další složky doprovodného programu mají pro R.X. Tháma velký význam (šermíři, besedy s knižními autory), ale já osobně těmto záležitostem příliš nehovím, když už si chci přečíst knihu, volím úplně jiný žánr… ale to jen tak na okraj.
Nevšední kulturní show měli tu čest zahajovat mostečtí CARPATIA CASTLE. Na oko se sice tvářili jako gothické těleso, ale ve své podstatě šlo pouze o nejstrnulejší formu bigbítu ve stylu předlistopadových tancovaček. Kapelu navíc ještě poškozoval přehulený zvuk, ze kterého nejvíc vystupoval nepříliš kultivovaný přednes vokalistky. Jako největší problém ovšem vidím v nedostatečném pojímání vlastní sebereflexe. Kdyby tomu bylo naopak, kapela by si jistě odpustila kopu nefalšovaného klišé a přehršel kýčovitosti. Jak jsem ovšem pozoroval kolem, skalní fans byli zřejmě spokojeni. Nechápu, ale respektuji…
Na polské ARTROSIS jsem se těšil ze všech kapel úplně nejvíc. Tahle formace má na svém kontě několik zásadních alb, které jsou v rámci moderní goth music považovány za absolutní špičku a nutnou podotknout, že právem. Kapela ve svém průřezu diskografií vsadila na skladby z poslední řadovky „Imago“ a opomenuty nebyly ani kompozice z přelomového počinu „Fetish“. Tenhle komplikovaný materiál není pro posluchače zrovna snadnou radovánkou, což i mnozí návštěvníci MAGICKÉ NOCI pocítili na vlastní kůži. Na druhou stranu se však mohli seznámit s výtečným výkonem zpěvačky Medeah, jež se mimochodem představila jako velmi sympatická frontwoman. Jedinou pihou na kráse na jinak výtečném setu bylo až nepochopitelné stažení kláves a samplů. Právě detaily těchto nástrojů patří k výkladní skříni ARTROSIS a je obrovská škoda, že kapele nebylo umožněno představit se v plné parádě a k tomu před zaplněným sálem. Mnozí návštěvníci dali raději přednost občerstvovacím aktivitám a v ten moment jsem si naplno uvědomil, proč třeba takový Petr Štěpán raději vystupuje za hranicemi naší republiky. No nic…
Po chvilce pauzování přišla řada na dnes již kultovní formaci XIII.STOLETÍ, kterou dokonalým způsobem uvedl moderátor večera Petr Korál. Po úvodním intru jsem očekával nástup „Fatherlandu“, jenže ouha, došlo na „Kabaret Voltaire“, přičemž na vlnách poslední řadovky „Dogma“ jsme zůstali i s následujícím trackem „Měsíc lovce“. Tou dobou už bylo zcela zřejmé, že XIII.STOLETÍ je po letech znovu ve fantastické formě, navíc Petr Štěpán byl v tento večer až nečekaně hovorný a pokud mě osobně něco na koncertech XIII.STOLETÍ chybělo, tak to byla leckdy strohá komunikace s publikem. Hodně pikantní byl také výběr skladeb (speciálně pro tento večer). Předně nezazněla žádná skladba z tolik úspěšného alba „Nosferatu“, což mohlo pochopitelně spoustu fanoušků mrzet, ale já osobně si myslím, že znovu slyšet letité kousky „Mystery Anna“ nebo „Karneval“ nebyla vůbec špatná volba. Nemluvě pak o nečekaně zařazené kompozici „Iglau“, jež byla věnována
spisovatelce Jenny Nowak. Ještě předtím však zazněla tradičně přearanžovaná „Elizabeth“, dále velmi odvážná předělávka z dílny THE MISSION („Butterfly On A Wheel“) a zapomenout nemohu ani na milovanou „Justinu“. V grandiózním závěru následovaly dva výtečné přídavky („Fatherland“, „Růže a kříž“), jejichž nezaměnitelná aura doprovodila XIII.STOLETÍ definitivně do zákulisí. Pokud jsem se po vydání alba „Dogma“ domníval, že kapele pomalu a jistě dochází dech, tak v tento večer jsem dostal jasnou odpověď! Nic takového! A co víc…Petr Štěpán znovu zpíval jako černý Bůh!
Neméně výsostným lákadlem bylo po úpravách pódia vystoupení stále známějších středočechů (BRATRSTVO LUNY), jejichž „Laloba“ slaví úspěch snad úplně všude, kromě R.U.M. zinu 🙂 https://rumzine.com/bratrstvo-luny%E2%80%93la-loba-ante-portas-2cd-2011-luna-art-recordselysion Nicméně, proč mít zbytečně jemná kritéria hodnocení pro výtečné muzikanty a ještě ke všemu i své dobré kamarády? BRATRSTVO LUNY je dnes pojem známý, ambiciózní a dle toho i já přistupuji k recenzování jejich profesionálně ztvárněných představení. A právě jedno takové čekalo i na návštěvníky kralupského Kassu. Hoši se poprvé za dobu své historie představili před domácím publikem, a proto pojali svůj rituál doslova monstrózně. Vystoupení předcházelo nejprve předtančení dívčí skupiny Naděje (fakt parádní!), aby v jeho závěru nastoupila natěšená sestava na pódium a spustila „Karneval recyklovaných halucinací“ – to vše za asistence dalších jezinek-tanečnic a velkého plátna, na kterém se během koncertu střídaly obrazy s tradičními BL motivy. Zkrátka divadlo jak má být, i když ruku na srdce, těch všemožných od hudby odvádějících elementů tu bylo na můj vkus
až přespříliš. Postoje a především vize režiséra R.X. Tháma však chápu a je mi jasné, že i divadelní složka má v tvorbě BRATRSTVA své důležité místo. Co se týče samotného vystoupení, tak to mě na rozdíl od Castle party přišlo spíše mdlé. Jakoby sami hudebníci byli unaveni z celodenního programu, čekání a nekonečných příprav. Kvalitě koncertu nepřispěl ani nepříliš kvalitní zvuk, záškodník všech kapel tohoto večera, kromě „Třináctky“. Dalším nešťastným intermezzem byl křest knihy Monteho Kvasnici. Tedy…abych to upřesnil. Nic proti slavení, jenže tenhle „vivat proces“ se až nezdravě protáhl a není proto divu, že někteří návštěvníci zařadili zpátečku – patrně z důvodu únavy.
Poslední kapelou večera byla parta norského kytarového mága Pluta, který se již předtím představil v sestavě BRATRSTVA LUNY. Protože jsem si ale chystal „DJ’s nádobíčko“, zůstala mi tato (prý) důstojná tečka festivalu zapovězena. Škoda jen, že na jaksi skrytou after party dorazila jen hrstka fanoušků… Ta „hrstka“ byla však překvapivě spokojena, nemluvě o dvojici členů polských ARTROSIS 🙂
Závěrečné hodnocení? Plusy jednoznačně převažují! Organizace festivalu až na malé výjimky skvělá, občerstvení a prodej pochutin jakbysmet. Taktéž koupě chtiví fanoušci si mohli domů odnést spoustu suvenýrů, takže i s ohledem na „merch“ vše v naprostém pořádku. Jak už jsem výše uvedl, pouze zvuk byl ne zcela v pohodě a totéž se dá tvrdit o manipulaci se světelným parkem. MAGICKÁ NOC TRUBADÚRŮ se povedla a ve vzduchy visí otazníky spojené s pokračováním…
ALL
A je to TADY zas jak se ostatně dalo čekat! Carpatia Castle – „nejstrnulejší forma bigbítu ve stylu předlistopadových tancovaček“ !!! Větší blbost sem opravdu neslyšel. Stačí si pořádně poslechnout CD „Laudanum“ a hlavně se pak podívat na připravované DVD „Gothic Theatre Most“ z jejich fantastického živého vystoupení na divadelních prknech, potažmo první CD – obojí vyjde začátkem roku 2013. A tam se každej přesvědčí, že to jednoduše žádnej bigbít předlistopadové éry nikdy nebyl, není a nebude!
Mno tak super recenze kdo, že to je Carpathia Castle? Někdo píše recenzi a ještě neumí napsat správně název kapely 😀 Mě se kapela líbí a má super našlápnuto.A co se divit, že lidi to bavilo nebyla to nuda jako BL .Já tam viděl, jen jak tam běhá pomatený týpek s brkem a zpívá na prázdno, bylo to spíše směšné, než Gothic.Ostatní kapely super i večer se povedl…
Díky za názory,zároveň se omlouvám za chybu v názvu kapely, těch kapel s názvem CARPATIA či CARPATHIA je poměrně dost… snad se tolik nestalo…
Proti osobnímu vyjádření názoru nic nemám. Ostatně Dark zde předvedl to samé. Mě se zase líbily obě kapely. Zcela vážně se však táži a prosím o objasnění onoho přirovnávání k bigbítu. Stejně se vyjádřil i Johan na Fobia zine. Nechápu to, neznám hudební teorii ani bigbít a éru komunismu nepamatuji. Z mého laického pohledu (poslechu) jsem to přijal jako goth rock. Když bigbít, tak spíš Karneval od Olympicu ne?
Jen ještě dodám, že ta kýčovitost může být i záměrnou dramaturgií.
Zdravím! Zatím jsem nečetl výtvor Johana, takže vůbec netuším co tím myslel. Já osobně vnímám tvorbu CC jako naprosto obyčejnou rockovou muziku s poněkud vachrlatými texty. Pokud bychom měli řešit co je víc a míň gothic, asi bychom se nikam nedostali. Nicméně před rokem 1989 a samozřejmě i potom se skutečně obdobná muzika hrála na vesnických zábavách, pilo se, tancovalo atd. CC jsou na tom v současné době v podstatě stejně a z toho důvodu nemohou obstát v té velké konkurenci ostatních kapel. Pochopitelně nekritičtí fans si myslí opak, což jim osobně nezazlívám, i když si pochopitelně myslím své. XIII.STOLETÍ a Karneval? Doporučil bych Ti, aby sis onu skladbu poslechl v originále. Nachází se na CD Olympic 4 a dost možná ji ani nepoznáš. Jinak ale ta „stará bigbítovost“ zrovna v téhle skladbě pochopitelně je. Každopádně XIII.STOLETÍ se mnohem více hlásí k první gothic-punkové vlně, stačí si poslechnout „Amulet“…. Měj se a dík za Tvůj postřeh!
Ano další recenze ze zaujatosti. Za prvé autor je ze skupinky oné bandy okolo Johana recenzisty z předchozího reportu a navíc kamarád Tháma, který jak ví, čím vším si BL prošlo. Zamysli se také nad tím co prošlo kolem CC. Tvůj názor na muziku je taký jaký je, ale lidem se tam kromě vás pisatelů CC líbila.
Příteli, jsi úplně mimo. Že jsem kamarád R.X.Tháma je sice pravda, nicméně přítelem jsem i dalších xxx kapel. Jak se mi BL líbí si můžeš přečíst v recenzi na Lalobu. Rozhodně jsem je nešetřil jen proto, že jsou to moji kamarádi. To samé s Johanem..samozřejmě se známe, ale by bylo divné se neznat, když se na scéně pohybuje už tolik let…s názorem na CC to nemá co dělat. To, že se většině výkon téhle kapely líbil je hodně spekulativní…
Já si myslím, že , když je pořadatel pozval na MGT, že tam patřili.Je tolik kapel, kterých tam mohlo hrát.Mě zaujal zpěvačky kostým , krásný, bavilo mě na ně koukat.Zakoupila jsem si i CD a super.Za mě palec nahoru.Casiopea
ALL: Prosím tě o přiblížení slova bigbít a co pro tebe znamená význam gothické těleso?. Co je pro tebe gothic a co není? Vůbec mi řekni na čem je založená kapela hrající gothic? Možná kdyby jsi si přečetl texty CC možná by jsi pochopil ty kostými k nim tj. Amenti, Julie, Svatá rita a pod….. prostě ty šaty zpěvačky k tomu patří. Chceš říci, že kostými BL kýčovité nejsou a CC jsou? Na základě čeho to soudíš? CC přidává ke svým textům i tu vizualiční atmosféru stejně jako jiné kapely. Bude se ti BL líbit, kdyby tam stáli v tričkách a kraťasech a s brejlema na hlavě? V tu chvíli by tam lidi nevydrželi ani písničku a na CC třeba také ne. Bohužel i oči jedí. CC jde třeba cestou silných melodií, který jim prostě zapřít nemůžeš a to je třeba právě to, proč ti to připomíná bigbít. Poslechni si to dvakrát třikrát a budeš je mít v hlavě a o to tady jde. Pražský výběr je taky Bigbít a to třeba Metallica pro mě také. Každý si to škatulkuje jinak a je to tvůj názor a ten ti neberu. CC znám a to gothic je u nich v srdci, celá ta tématika a vše co kolem toho dělají, texty a pod…. Možná bych ti přál ty lidi poznat aby jsi věděl jejich názory. Připadá mi jako by tu začal někdo soutěžit jaká že kapela je tady vlastně ghothic. O to tu přeci nejde. Můžu být čech ale hlásit se k romské národnosti. Bigbít, rock či metal, to je přeci jedno. Je to prostě hudba a lidem se líbí a nebo ne. Jen tady neplácej něco o klišé a vlastní sebereflexy. Navíc začátky CC se datují už od roku 1994 to máš 18let to třeba BL ani neexistovalo. Poslechni si první dema. Je mi moc líto, že jestli je někdo ghothic a kýčovitej tu soudí člověk, který má s gotikou pramálo společného. Co se hudby týče to je vážně tvůj názor a já to beru.
Vůbec nevím, kde jsi v článku našel, že píšu něco o oblečení… co měli CC a BL na sobě jen jen jejich věc a já proti tomu nemám vůbec nic. CD od CC jsem slyšel a názor na tuhle kapelu opravdu měnit nebudu. Jediné s čím s tebou souhlasím je pojímaní slova bigbít…Pokud se ti CC zdají skvělí, já proti tomu nic nemám, jen by se slušelo respektovat taky jiné názory…- celkem už obehraná písnička…
No tak já nejsem pisálek ale člověk z lidu a mohu s čistým svědomím říci že CC bylo hodně pod úrovní zbylých kapel….nechci být příliš tvrdý ale s kamarády jsme se shodli že to byla Močovina jako prase…omáčka bez chuti
Tyhle všechny „reporty“ v zinech nelze brát vůbec vážně – postrádají jakoukoli relevanci z důvodu jednak katastrofální nevyzrálosti pisatelů, neschopnosti vnitřního vhledu do problematiky a především povrchně až typicky čecháčkovsko-buranském vnímání jednotlivých dějů všeobecně, kdy se donekonečna bazíruje nad s hudbou a akcí nesouvisejícími věcmi (jako kšiltovky, kdo si jak pochutnal na pivu, chlebíček za dvě pětky apod.), což je neklamná známka toho, jakým způsobem pisatelé uvažují, co je jim v podstatě vlastní a že se tam hlavně ocitli jen proto, že tam šla ta jejich nerozlučná parta, vyznávající čistě stádně-kolektivistické názory a postoje, což klasifikuji jako mc-donaldismus nejhrubšího zrna, před čím samotný organizátor Thámo zcela oprávněně varoval a propříště by nebylo odvěci podobné unikátní akce pořádat pouze pro zvané – a to čistě a jen z důvodu, že by se tak eliminovalo těmito pamflety v konečném důsledku poškozování pověsti kapel lidmi, kteří vůbec neví o co jde a píší nesmysly. Tím v žádném případě nikomu neupírám vyjádření vlastního názoru. Magická noc byla zcela ojedinělá akce, která se NESKLÁDALA jen ze samotného koncertu. Už je to několikátý „report“ z ani né půlky akce – zatím všichni jenom kecali, že „doprovodný program nebyl jejich šálek kávy“, jistě, ani být nemohl, to bychom chtěli už moc, ale on byl NEDÍLNOU součástí celého večera – proto už jen z tohoto důvodu je nutné podobné reporty, které zcela jistě určitě přijdou, brát jako silně zkreslené a tendenční, znevažující a shazující celou Magickou noc Trubadurů, kde i každá jedna kapela měla své logické opodstatnění v reflexi celého programu! Kdyby CARPATIA CASTLE byla „příšerná“, zcela jistě by nebyla pozvána na Magickou noc. Holt jsme v ČR, kde se na všech úrovních řeší kraviny, prvoplánově se na každého plive jed, aniž by si kdo z vás důkladně poslechl nahrávky, přečetl texty a ocenil vůbec snahu vytvořit (jak hudebně tak i vizuelně na naše ubohé poměry) něco netradičního a nového. Doma není nikdo prorokem, kde se vzývají ustálené postupy stovek jiných „normálních“ kapel, které jsou na jedno brdo a žádné vnitřní poselství či jinou přidanou hodnotu nepřinášejí a ani přinést nikdy nemohou. Na Magické noci vystoupily kapely, a to včetně CC, které touto hodnotou disponují, a proto také asi budou vždy mít svůj okruh vyznavačů, kteří to berou jako celek a nejenom čistě hudebně. CC a Bratrstvo Luny není jenom o hudbě, ale hlavně o emocích, o přemýšlení a o silném odkazu ve specifíckých textech, v neposlední řadě burcující doprovodnou divadelní linkou – tohle je u nás ojedinělý jev a tyhle kapely by se měly podporovat už jen proto, že vytvářejí něco netradičního. Není to o tom, jestli se mi to v tomto případě čistě líbí, ale je to o tom, jestli to vůbec chápu v širším kontextu.
Trochu přizpěju svým komentářem. Bohužel na koncert jsme přijeli později, takže Carpatii jsme neviděli, ale jelikož jsme jí viděli na Gothic jarmarku v Praze, kde se nám moc líbila, tady hodnotit nemůžu. Artrosis pro mě byla docela překvapení a taková celkem i pohodička. Nevím proč na ně bylo málo lidí. Ostatně na třinácce jsem byla několikrát a musím říci, že tento koncertní set se mi líbil ze všeho nejméně. Šlo vidět, že i obecenstvo bylo vůči nim chladné. Chyběli tam ty sborové doprovody obecenstva a ruce nahoře, na které jsme zvyklé. Ale i tak XIII. podala svůj výkon dobře. Co však nemůžu rozdýchat ještě teď bylo vystoupení Bratrstva Luny. To byla taková hrůza, že jsme museli po deseti minutách odejít. Absolutně odříkané, texty. Na podiu vše přeplácané, trapný týpek pobíhající s křížem. Nějak jsem na to byla dopředu připravena přáteli, ale že to je tak hrozné ve skutečnosti, to jsem si nemyslela. Každopádně pak přišlo to pravé magické a to byl Pluto se svou kapelou. Pěkná romantická hudba s nádherným hlasem zpěvačky. Celkem s akcí až na oné Bratrstvo jsme byly spokojené.
Je vidět, že máš na pravdu monopol…Tvoje přesvědčovací metody o své pravdě jsou však absolutně ubohé… ziny, které kritizuješ (ten náš a Fobii) fungují už řadu let a i Tebou milované kapely i nadále podporují. Nevím, co tady píšeš o R.X.Thámovi, když ho ani pořádně neznáš…on naopak velice oceňuje práci všech medií, a to včetně R.U.M.u. A pikantní tečka pro Tebe na závěr – R.X. vydal festivalové noviny Trubadúr a světe div se, obklopil se členy Fobie a R.U.M. zinu…PROČ ASI ???
Jéžiši, lidi, tak proč na ty akce lezete, když se vám nelíbí ?
Choďte na Kabát či Koláře – tam maj ruce nahoře všichni
BL mám ten samý pocit gotická brána a figuríny z výlohy,otrapa z brkem ,hudba a zbytek kapely ve stylu Depeche Mode.odříkané texty,monotonní a nezábavné,statické,o proti CC nezáživné nudné.
ALL: teď jsem pochopil tvůj poslední příspěvek jako tak, že Thámo se obklopil neboli více spojil s Váma webziny, proč asi? Nejspíše proto, aby mohl vystoupit s CC na stejném podiu a pak z CC udělat totální frašku. Je zajímavé, že všechny recenze vyzdvihují BL do nebe a CC je všude totální propadák. Možná ve spojitosti s tím, že o CC je poslední dobou zájem a Thámo s BL nechce zůstat v pozadí. Vážně to mi vysvětli. To že jsi Thámův kamarád už jsem si dočetl na uvodě článku. V tom případě mi dává smysl i zaujatost oproti CC, protože odehráli dobrý set, který měl ohlas u posluchačů, ale zrovna takovou kritiku si nezasloužili. Pokud jsem se ještě všimnul na druhém reportu se podílel i zpěvák z Bratrstva Luny. Víš trochu mi to zavání škodolibostí a úmyslem poškodit CC.
Kosma: Prosím Tě, myslíš, že to má někdo z nás zapotřebí, abychom někomu škodili? Mně se prostě vystoupení CC nelíbilo – to je celé. Pokud budou chtít na r.U.M. webu otisknout nějaké promo či reklamu, vůbec není problém.Rád podpořím kohokoliv. Rovněž nemám probléms tím, že se ten jejich set líbil Tobě. Jinak zpěvák BL do ničeho nepíše, ten má teď hromadu jiných povinností
Koukám, že stejní lidé píší totéž i sem… Jen upřesním, že Agos neboli Xpíl na Fobii opravdu již léta píše a přispěl i do reportu z Magické noci – psal o kapele Pluto…, protože já jsem ji neviděl a tak jsme se dohodli, že o nich něco napíše. Nevidím v tom problém. A k tomu, že chceme někomu škodit – to může napsat jen úplný neználek poměrů na české scéně. Myslím, že tím, že jsme napsali, že se nám CC nelíbili, jsme jim udělali (nechtěně) takovou reklamu, o jaké by se jim normálně ani nesnilo.
Ave všem!
Nechtěl jsem se v diskusích vůbec objevit. Ale protože se na mě valila vlna za vlnou – přečti si tohle a tohle … tak jsem si ten čas našel (i když mě stále zaměstává dojezd festivalu, protože pro mě Magická noc trubadúrů ještě neskončila!).
Lidi můžete se uklidnit? To není diskuze, ale pseudoargumentační bouře!
1) O akci vyšli zatím tři reporty. FOBIA, RUMzine a Blog Malleuse.
2) chystá se zásadní report do tištěného SPARKu (píše Blackmoon) – tomu stejně jako mě se CARPATRIA CASTLE líbí. Proč bych tuto kapelu asi zval? (prostředníctvím SPARK bude mít mnohem větší pozitivní publicitu, která zastíní kritiku zinařů)
3) Vyjdou reporty od uměleckých patronů večera, kde je Carpatia Castle také líčena v dobrém světle.
Nemám problém přijmout kritiku a chápu, že se mnohým lidem nelíbíme. Pokud nás někdo uráží, já to respektuji, nemusím se k tomu vyjadřovat.
Ale pokud někdo (KOSMAK – kdo jsi, prosím tě?)my bude podsouvat takové nesmyly, jak čtu výše, tak to už mě teda lhostejné není …
A o co jde? Vždyť recenzent si napíše svůj názor -ať je jakýkoliv (i třeba nekultivovaný – je to jeho názor a má na něj právo). Stejně tak si třeba do diskuse můžete všichni napsat, že to vidíte jinak. Ale proč se napadat, osočovat a vytvářet nějaké konspirační teorie …? To už je vážně zhovadilost. Radši vypnětě počítač a běžte se projít někam do přírody na čerstvý vzduch …
opravy překlepů, dřiv než mě začnete zase přibíjet na kříž:
Vyšly – („y“ jako ty reporty)
CARPATIA CASTLE
jo …taky se chystá 15 minutový televizní dokument o akci, který věřím, že bude mít skvělou sledovanost a i zde bude CARPATIA CASTLE prezentována jen v pozitivním duchu!
Á koukám, že i zde je veselo a nadržení stoupenci CC se projevují 🙂 . Pominu-li hodnocení hudby a textů CC, tak katastrofálně jsou na tom s pódiovkou (dvě doprovodné divi kvituji kladně), zpěvačka se rovnou mohla zabalit do záclony a vyšlo by to nastejno, maska také k ničemu, dodnes vlastně nevím s kým jsem měl tu čest (to se hodí, tak do filmu Kráska a zvíře aneb nedívej se a jen poslouchej). No a mniši jsou tiší, jeden si dá hip-hopáckou bejsbolku kšiltem dozadu (to byl ten správnej gotík) a druhej stojí za klávesama bokem k lidu jak u svatého příjímání a kouká na zbytek kapely jak na zjevení. Jasně oni se vypracují, i ten, no bigbítovej projev do roka a do dne třeba zmizí, pokud si z kritiky vezmou to poučné (věřím že jo, jelikož kdyby je to urazilo a naštvalo, tak se ozvou, ale maji rozum na rozdíl od jejich ultras) a posunou se na tomto gothic-rockovém poli dál.
immortal: jen se chci zeptat, jak se má oblékat gotická kapela, jejichž texty jsou zaměřené na třinácté století a zpívají o tom? S tou kšiltovkou s tebou naprosto souhlasím, neboť k hábitu to fakt vypadá blbě, ale třeba zpěvačky šaty se mi líbí a ty mnišské hábity jsou také pěkné, a to si myslím, že tam prostě patří, ale je to opět pouze můj názor. Teď to neberte jako nějakou výtku na vaše názory, myslím si, že v tuto chvíli je váš pohled správný, ale píšeš že třeba dostanou rozum a posunou se dál. Byla bych ráda kdyby se tak stalo. Třeba potřebují radu, jak se tedy oblékat. Co by si jim doporučil? Beru to ted třeba jako jiné kapely, které ke své image a stylu používají i takové odění. Viz třeba SABATON vystupují v maskáčích jako vojáci a také o tom zpívají a také stovky jiných kapel. Já si nedokážu takovou kapelu jako CC představit v tričku a kraťasech a nebo třeba v košili jak měl Nick Sloter, Zase k nim nejde aby nosili kožené věci na sobě, to už je spíše na nějakou elektronickou gotickou scenu. V původní lákačce bylo karnevalový carpatia castle a nutno podotknout, že taková kapela tady prostě není a třeba když tohle opustí ztratí tím víc než jenom změnu vášeho názoru. Ano s tím bigbítem se dá něco dělat, ale pokud změní styl a změní oblékání, zůstane z nich jenom tuctová kapela a těch jsou kolem nás tisíce. Heleďte vezmeme to tedy od jiného konce. Tím že píšete tady recenze a názory na kapely, tak svým způsobem by jste té hudbě měli rozumět a fandit. Pomineme li přestřelku která se tady kvůli vaší recenzi spustila, vyzývám vás o to, aby jste sem napsali Váš názor jak by se kapela zaměřená jako CC měla oblékat, aby to pro vás posluchače a hudební kritiky bylo stravitelné.
Jinak co se týče kostýmu, asi se moc ve stylu gothic nepohybuješ, rukávky tohoto stylu jsou velmi populární, maska byla stylová.Když tohle nemusíš, tak chod někam, kde se nosí ušoupaný džísky a číny…
http://lady-amaranth.skyrock.com/1941891635-Lady-Amaranth.html, zde odkaz na gothic modu, taky je v zácloně hm…
Jásná věc, vždyť píši o té čepici, jinak mniši jsou O.K. Ty šaty mi opravdu ale přišli až moc rozevláté, jak záclona v průvanu. Já nevím, ale líbí se mi šaty Tarji Turunen, třeba ty černé a červené (a to to není hudebně gotika). I na magické noci byli některá děvčata či dámy ve velice vkusných a stylových šatech, ty bych doporučoval. Čert vem ale moje doporučení, každej by si měl vzít na sebe to v čem se dobře cítí. Jinak Sabaton good, ale kdyby si k maskáčům vzali kravatu jako náš prezident nebo kovbojské sombréro, tak bych vykřikoval zas 🙂 . Závěrem, věřím že se CC vypracujou ve špičku tuzemského gothic rocku, pokud budou chtít na sobě pracovat. Kapel tohoto stylu tu moc není, jak správně píšeš. Já toho ani moc doporučovat nemůžu, moje parketa je blackmetal, warpainty apod. 🙂 , každopádně mou podporu má vše co je alespoň trochu hudebně temné, tudíž i gothicrockové smečky.
Pravda tohle je záclona 🙂 a bacha mezi džísky a číny tj. agrometal nechodím, to je horší ještě než ta záclona 🙂 .
Tak na takové akce nechoď, na můj vkus tam bylo málo kostýmu, ale jezdím na akce, kde se takto stoupenci gothic mody odívají a je to nádherné…Ale lidi, kteří nemají cítění je těžko modu gothic přiblížit…
Tarja Turunen má jiný žánr a myslím, kdyby se každá kapela opičila a nosila její kostým, mno nevím…
🙂 tak teď už nevím na co vlastně nemám jezdit či chodit, jestli na agro nebo na gotiku. Mně se v těch Kralupech líbilo a každou takovou akci rád podpořím. Jen tak mimo řeč XIII. století už poslouchám drahnou dobu.
Vždyť píši, že je to jiná škatulka. Jinak na různejch akcích potkávám ať už zpevačky nebo fanynky chceš-li v podobnejch šatech, ale nikdy by mne nenapadlo trvdit, že se po někom opičí, naopak je to krásná podívaná.
Protože má vlastní vkus, co se týče kostýmu…..
Mno, tak když kritizuješ gothic kostým, který v gothic kultuře patří a každý kdo si jej veme na jakoukoliv gothic akci, tak si jej užívá…Beru to podle sebe a svých známých, kteří žijou tímto stylem, nejen na našich akcích v ČR.Mimochodem, já XIII. Století poslouchám od základky. 🙂
Tak já od základky ne, jelikož to ještě Století ani HNF nehráli 🙂 , ale dlouho už to je.
ALLe nenech se tim rozhodit. 🙂
Fascinuje me jak muze mit tak nudnej bigbos jako CC takovi fanaticky fandy 🙂
Ahoj! V pohodě… je alespoň dobře, že mají CC tolik věrných fandů. Já jsem neudělal nic víc, než že jsem vyjádřil názor na jejich vystoupení…
Ne ne…:), koukám stejná prča jako na Fobii. To aby si všeci dali od teďka bacha až budou něco o CC psát, neboť okamžitě upadnou v nemilost jakmile je nepochválí… Otázkou zůstává, zda se o takové pak kapele pak příáště vůbec zmiňovat.
KOSMAK je přeci bubeník Carpatia Castle.