Kompilační desky se vydávají z různých důvodů. Jedním z nich může být prezentace práce, zvuku a vlastně i kapel kolem nahrávacího studia. Ve městě Buffallo v Novém Jorku se nahrávalo na různé zvukové pás(k)y (1/2 palcový 16-ti stopý, stejný počet na palcovém nebo na čtvrpalce se stopami osmi).
ANAL PUDDING – „Come On Granny“ – Hutná, zahulená bluesárna. Celek skrytý za kouřovou clonou a čistým zpěvem. Hlasitost nutno krapet osolit. I pak je vše docela tupé, což ale stylu plně vyhovuje.
MONDO GALLA – „Round & amp“ – vzdušná Floydovina. Dominantní bicí a zpěv. Důrazná baskytara. Digitální piáno, klávesové plochy a ságo celek vkusně doplňují.
RAPTURE – „Lonely Road“ – plující kytarovka. Přehledný, čistý zvuk je plně nasycen neurážející atmosférou. Takto nahrané demo je dobrou prezentací a odrazem za lepším. Když ani po letech podobný výsledek při poslechu neurazí, klobouk dolů.
THE NEXT SYPHILIS – „Codeine“ – skoro hip-hop s automatem, naříkajícími synťáky a kňourajícím zpěvem. Tady snad ani nešlo na zvuku nic zkazit.
BERTHA MASON – „Good Thing“ – cvrlikající kytarka, rovné bicí, čistý zpěv a basa. Pohodový bigbítek s trochou energie. Na maturitním plese by to ušlo.
SKI-MASK – „Synthesize Her“ – anonymní majitel studia, experimentátor parodující snad Army of Lovers. Pokud má mít legrace úspěch, měla by být provedena precizně, což se v tomto případě velmi vydařilo.
OSTOMY – „Waxing The Pink Edsel“ – jedno z dalších převtělení MrSkiMask a Ležérně frázující basa, nálož klávesových ploch a doplňkové zvuky. Příjemná improvizace s vyváženou produkcí. ANAL PUDDING – „Anal Fangoria“ – zajímavé! Staří bigbíťáci podruhé a mají zase podobně podpeřinový zvuk. Není špatný, ale hlasitost je krapet nízko a celek ke zadušen jako v papiňáku. Divná barva na zpěvu funguje ještě tak při hrající muzice, když zpívá sólo, je to Elvis v tunelu. Abych nezapoměl na muziku, je to dupárna co vás „drapne za koule“!
BACKSTABBERS – „Flesh &“ – „The Devil“ – už úvodní kytara svou barvou naznačuje surf rock a je to tak. Trochu moc halu na zpěvu i šestistrunce, celkově ve středech. Kde nic není, ani zvukař nebere. Chtěl bych říct O.K., ale zvukově se mi tohle „hlazení plechem“ nelíbí.
style=“font-size: x-small;“>Blowtops – Greasy Jacks | Raději to zkusit se zvukem jinak. Zase ten hall či spíše room. Bicí a basa hudlají dole, ale celek je nějaký divný. Podle mého laického úsudku nedošlo ke spojení ingrediencí.
BLACK MASS OF ABSU – „Ave Satanas“ – co nebylo ve snímku předchozím, zde jest – smícháno. Na svém se dělá nejsnáze. Trapičský black s basovým hučením, synťákovými smyčci, tady už je prostor nabarvit zpěv a tlačit na pilu. Jsou tu všechny protiklady – hudba/bordel, čistota i špína. Povedená špína! ROBOT HAS WEREWOLF HANDS – Sic Transit Gloria ( Basa s bubny) ano. Kytara ne. Tak osobitý, specifický zpěv a je utopen. Druhý už se prosadil. Snad to byl záměr, mě se však poměry mixu nezamlouvají. Jinak dobrý tip na nervní kapelu!
BLOWTOPS – „Prescription Malfunction“ – skoro Motor Head. Ale ne. To je tou hutností basy. K tomu čisté bicí, rozechvívané nabustřené kytary. Prostě, když basa tvrdí muziku, zbytek se může odšumlovat.. TRAILER PARK TORNADOS – „Killbutz“. Ech, to je pila co má čerstvě nabroušené zuby! Středy kam se podíváš. Punkovému náznaku to dodává na síle, ale posluchači na trpělivosti. Kupme si ekvalizéry! SKI-MASK – „My Mama Said“ – říkankový distoršn hip-hop s ornamentující kytarou. Efekt na zpěvu. Hmm, jen je to nějaké přebuzněné! Trailer PARK TORNADOS – „Sapsucker“ – křičený zpěv je dobře vsazený do metalického základu. Zajímavý experimentální zvuk, otázkou je, kolik lidí jej rozdýchá a jak by vyzněl na celé desce. REDD HENN – „My Name Is Redd Henn“ – čistý dámský hip-hop. Kupodivu není přiblblý. Hlasitá rytmika, tlačené doplňující zvuky.
Technické parametry jsou věc jedna, ale více je stejně pohoda, člověk, který je s Vámi při práci v osobním kontaktu a který vše ovládá. Který by měl umět ovládat a k tomu mít nadhled. Po několika (špatných) zkušenostech zjistíte, že na penězích záleží až na druhém místě.
RadeK.K.