Black metalové tulipány aneb holandští SAURON předkládají své druhé řadové album. Přiznám se, že prvotinu „Universe Of Filth“ jsem neslyšel a nebyl bych to já, zvědavec, abych se netěšil na nějaký ten cirkus v pekle. A že to cirkus je, na to můžete vzít jed! Hned jak vložíte CD do přehrávače, tak se na vás sesype opravdová nálož brutálního black-death metalu. Šílené tempo (úvodní skladba „For A Dead Race“). Hned od prvních okamžiků registrují má ušiska bravurně nabroušený sound. CD hraje opravdu znamenitě. Zajímavý zvuk mají bicí.
Z počátku jsem si myslel, že zní utlumeně a nevýrazně, ale postupem času jsem dospěl k názoru, že se nejedená o žádnou „vadu“, ale skvěle zapečenou vychytávku. Po první skladbě jsem předpokládal, že celý matroš bude nahrán ve zběsilém tempu a s ním přijde i nuda. Naštěstí se tak nestalo. Pomalejší a zároveň propracovanější skladby přicházejí na řadu v samotné půlce alba. Skvělá je především „The Pestilencial March“, do které se později přelévá „Scars Of Existence“. Na jedné straně slyšíte typickou blackovou vichřici, do které jsou vsunuty výrazné death metalové prvky. Atmosféra se však přece jen více blíží k tomu „pekelnějšímu“ stylu a tím vlastně nahrávka získává na dynamičnosti. Hřeb celé kolekce si však SAURON nechali až téměř do druhé poloviny.„Anima Mundy“ je valivé black metalové mučení. Past, do které spadnete, ani nemrknete. Nejtechničtější a zároveň mou nejoblíbenější skladbou je „Prey To Destruction“. Geniální motiv se nachází uprostřed skladby. Je postaven vcelku na jednoduchém kytarovém rifu, který tak trochu celou skladbu zpomalil, aby ji poté nastartoval do maximálních otáček. A právě v těchto pomalejších úsecích se ukazuje, jakáže kvalitní postava stojí za mikrofonem.
Vokalista Elipse umí opravdu skvěle pracovat se svým hlasem. Navíc mu je vcelku dobře rozumět. Proto mi při některých frázích skoro vstává husí kůže na zádech. Pomalu se dostáváme k samotnému závěru této černé fošny. SAURON se s posluchači loučí v duchu počátečního náklepu. To znamená, že prostor dostala opět razance. Předně závěrečná „Dominions Of The Past“ je opravdu inferno značky 666! „For A Dead Race“ je skvěle odvedená práce a to i přesto, že jsem tuhle „rovnici už několikrát řešil“. Holandské komando umí vytvořit vskutku rafinované skladby, které dokáží posluchače držet v pozoru…
ALL