OBLOMOV

Oblomov7Slánská (dnes už pouze dvojice) OBLOMOV nedávno vystartovala s druhým regulérním albem s názvem „Communitas (Deconstructing The Order)“, což byl nejpádnější důvod mého rozhovoru s Honzou (kytara, vokály). Ovšem neméně podstatným důvodem byla precizní práce, kterou hoši na novince předvedli. Album působí hodně svěže a rozhodně ho lze zařadit k českému „TOP 09“ ! Můj osobní názor si budete moci přečíst v recenzi, ale v tomto rozhovoru dostal samozřejmě větší prostor zpovídající. A že jsme toho stačili probrat…

Tak Honzo, pamatuješ si ještě na náš poslední rozhovor ohledně OBLOMOV ?
Eh… pamatuji si tebe, a tak maximálně, že jsme nějaký rozhovor dělali, ale o čem jsme se bavili, tak to jako fakt ne.. (rozhovor se dá na R.U.M. webu stále dohledat. pozn.aut.)

Seděli jsme v jedné pražské hospůdce, která už neexistuje… Vzpomínáš? Ale teď už vážně. Co se všechno událo od dob vydání debutu „Mighty Cosmic Dances ? Příliš o vás slyšet nebylo…
A jo vlastně… u Pivrnce? Už vím, dali jsme si sraz v Praze… no, to už je tak dlouho a s mojí pamětí… není divu, že jsem si nevzpomněl hned. Ale oni ty věci tam někde jsou, jen je vyhrabat.. Po vydání alba jsme ještě celkem aktivní byli a odehráli jako trio i celkem dost koncertů, nicméně pak jsme zatoužili zkusit taky vyjet do zahraničí, a tak jsme se tak trochu rozprchli. V té době nikdo z nás vůbec nic nedělal … tedy nic, co by se týkalo kapely. Já jsem se také navíc přidal k PANYCHIDĚ, se kterou vzniklo album „Paganized“. Takže alespoň nějaká hudební aktivita. No, nicméně OBLOMOV spal. Sice několik songů vzniklo hned po dokončení minulého alba, ale byly u ledu jako celá kapela. Až někdy v roce 2007, kolem Vánoc jsme se s Martinem začali scházet a dávat dohromady nové skladby. Nahrávání začalo v roce 2009 a táhlo se přes rok. Pavel mezitím opustil Slaný a přidal se zpět k SACRIST a na nové album tak přispěl méně. Letos tedy konečně vyšlo nové album!

„Mighty Cosmic Dances“ vydal rovněž zahraniční label. Jak vlastně tuto spolupráci hodnotíš? Rýsovala se např. v té době ještě nějaká spolupráce ?
To byl trochu krok bokem. Nejdřív jsme pochopitelně byli nadšeni, ale pak jsme zjistili, že komunikace vázne. Ona to byla chyba obou stran. Tím, že jsme trochu přerušili aktivitu a odložili další album na později, tím se komunikace prakticky zastavila, a pak už se nějak nepodařilo ji obnovit. Deepsend se neozývali, a když se ozvali, bylo to chladné a nedalo se od toho nic očekávat. Tak jsme se dohodli, že to v poklidu ukončíme. A je to tak lepší. Naše těžiště je v ČR. Ve světě je až příliš mnoho kapel a Deepsend navíc není zrovna label, který by se svoje kapely snažil někam cpát, takže stejně nebyla šance to protlačit. Ale alespoň se objevilo množství recenzí napříč celým světem, což by se s českým labelem v té době asi nestalo. Teď na to zkusíme navázat už sami s Werewolf production.

Byli Werevolf productions jedinou alternativou ? Měli jste ještě nějaké jiné nabídky?
Nějaké ano, ale nakonec jsme usoudili, že tohle bude fajn volba, protože se se Strnym známe a navíc on vlastně vydal i naše předchozí počiny. Jmenoval se tehdy Radiation Noise prod. a v ČR vydal napůl s Ifou i minulé album. Sám předtím i EP „Wishing The Renaissance“. Takže když to tak vezmu, jsme vlastně od počátku pod stejnou firmou. K přejmenování měl Strny jisté důvody, které bys musel vyzvědět od něj. Ale každopádně, teď se snaží mnohem více a navíc spolu neustále komunikujeme a to je super. No, a ještě k těm alternativám… Ona to stejně nebyla žádná sláva. Těch kapel je dnes mnoho, takže buďme rádi, že do nás byl někdo ochoten vůbec investovat.

Oblomov2Musím říct, že nová deska se vám opravdu povedla, je hodně pestrá, přičemž třeba úvodní skladba je úplným opakem a trochu „falšuje“ to, co má následně přijít. Bylo tohle všechno cílem ?
Tak napůl. Zpočátku samozřejmě nikoli. Ale tak v půlce skládání mě uchvátila tematika karnevalů spojená s další antropologickou tematikou – vlivem našeho studia. No a pak už to trochu záměr byl. Samozřejmě, vždy je skládání taky trochu věcí náhody. Navíc s Martinem pracujeme v podstatě odděleně, takže ty momenty, co zní tak svěže, jsou přidávány (ne vždy samozřejmě) až jaksi ex post facto 🙂  Ale jak byl v hlavě koncept, bylo jasný, že už to musíme někam směřovat. Takže například mezihry už byly plánované. První skladba byla vlastně posledním kusem, který vůbec vznikl. Chtěl jsem nějaký krátký a úderný otvírák, což se myslím podařilo.

Teď si mi sebral další otázku, která se týkala procesu skládání. Tak tedy trochu jinak. Jak tě vlastně napadl onen hlavní koncept alba? Dokázal bys ho ve stručnosti popsat a shrnout?
No, jak jsem říkal. Studovali jsme antropologii a prostě, když už jsem do té školy chodil, tak jsem samozřejmě přemýšlel, jak ty informace využít i jinak. Pro album to bylo ideální. Samozřejmě antropologie je zajímavá disciplína a je tam kotel témat, která by si zasloužila zpracování. Navíc, kdo kdy taková témata použil, že jo? Teorie o přechodových rituálech a „Communitas“ mě zaujala už dávno. Tak jsem přemýšlel, jak to rozvinout. A ono se to začalo dařit, když jsem při přednáškách historické antropologie narážel na témata karnevalů. Ono vůbec historická antropologie je geniální a zajímá se o takový ty historický střípky podpořený onou antropologickou teorií. Čili není to pouze o narativní (vyprávěcí) historii politických procesů. No a tady jsem narazil na témata karnevalů (především Emanuel Le Roy LAdurie – Masopust v Romans či Jacques Heers – Svátky Bláznů a karnevaly). Pak mi došlo, že to krásně souvisí s onou teorií „Communitas“ a že stejně jako „Communitas „,vzniká v jakési fázi pomezí různých stavů přechodu, tak stejně fungují karnevaly. Obojí převrací hodnoty, role a postoje „normálního“ společenského uspořádání“. Dá se také mluvit o marginalitě. Neboť tyto jevy vznikají, resp. lidé se zde mimo jiné rekrutují také z marginálů, tedy lidí na okraji společnosti. K tomu se více dostáváme třeba v motivu lodi bláznů (ten se vyskytoval během středověku společně s karnevaly, k jeho zpracování viz Sebastian Brant – Loď bláznů). Tudíž už je zde vidět určitá provázanost. Nevím, jestli to srozumitelně vysvětluji, při psaní člověk lehce něco vypustí… Ale zpět k věci. Jestliže jsem tedy mluvil o marginalitě, nabízelo se zpracovat také další téma, které sice s masopusty nesouvisí, ale skrze tuto marginalitu vidíme krásnou souvislost. OblomovTím bylo téma mongolských nájezdů na Evropu na počátku třináctého století. Pokrok se často rodí z marginality, neboť ta není zasažena pravidly obvyklé společnosti a Mongolové vzhledem k uspořádání tehdejšího světa z marginality vyšli. A byť to byli celkem brutální válečníci, přinesli taky různé nové věci: rozvoj věd, řemesel, nové objevy a vynálezy, umožněné tím, že byl propojen Západ a Východ. No a takhle nějak bych mohl pokračovat… snad je alespoň trochu jasné oč kráčí. Pokud jsem něco nevysvětlil, ptej se dál… :-)Jo a Mongolové byli pro antropologii zajímaví právě tím, že umožnili zmíněný kontakt odlišných kultur. Neboť společnost se vymezuje a definuje vůči cizímu a Mongolové (a nejen oni) byli pro Západ cizí. To jen pro doplnění.

Tak to je vyčerpávající, díky. Na desce spolupracovalo několik zajímavých hostů, dokonce jeden zahraniční… Už dopředu si měl o muzikantech jasno, a nebo se ten „hostavací“ pytel roztrhl na poslední chvíli ?
Jasné bylo, že to nabubnuje Honza Kapák. Asi je nasnadě proč. Hrajeme spolu v PANYCHIDĚ a navíc ho považuji za jednoho z nejlepších českých bubeníků. Má pro to zkrátka cit. Další hosté se objevili v průběhu nahrávání. Geniální bylo, že souhlasil Björnar z VULTURE INDUSTRIES. Když jsme s PANYCHIDOU loni pořádali „Phantoms Of Pilsen“, tak se ukázal jako vstřícný chlapík. Poté jsme zůstali v kontaktu, a tak mě tak napadlo, optat se ho na hostování. Poslal jsem mu ukázky a nastínil své představy. Jemu se to líbilo a souhlasil. Hlavně, jeho projev se mi líbil už dřív a přesně zapadá do konceptu toho alba (a je samozřejmě moc příjemný ho na albu mít). Toho si vážím moc. Kdysi jsem požádal i jednoho českého zpěváka, který ovšem odmítl s odůvodněním, že si svého hlasu váží natolik, že jej nechce dávat jinam než na album vlastní kapely. Když se člověk setká s tímto, tak je pak mnohem příjemnější vědět, že „větší osobnosti“ souhlasí s takovým klidem a ochotou. No a pak je tu ještě Morbivod. Ten album pomáhal míchat. Vídáme se v Plzni a z časového důvodu to bylo jedno z řešení. Sice to stejně všechno nakonec trvalo dost dlouho, ale to už je teď úplně jedno…

Teď taková otázka mimo. Neobjevuje se na albu nastroj, který tenkrát zakoupil kolega Martin úplnou náhodou, když jsem tenkrát s vámi dělal rozhovor právě v Praze?
Já přesně nevím, co si tam kupoval… je tam brumle, pak takový kus želízka, co dělá ten podivný zvuk. Vím, že sháněl taky šalmaj, ale tu myslím doma dodneška nemá. Jak si můžeš pamatovat takovéhle věci?

CommunitasNějak se mi to teď všechno vybavilo! Ten zmíněný nástroj vypadal jako taková velká roura 🙂 Ale pojďme dále. Z vaší hudby cítím opoznání větší příklon k black metalu. Zaslechl si už obdobný názor?
Tak to bylo didgeridoo, nebo jak se to píše a skutečně se na albu nachází! Dokonce se už objevilo i na předchozím ‚EP. A teď k tomu stylu. Spíše sem slyšel názor, že dřív to byl víc black… já nevím, jestli to je nebo není black. Místy jo, místy ne, kdo ví. To není důležitý…ale já mam black rád, tak to tam asi slyšet je.

Když jsem album poprvé doposlechl celé, říkal jsem si, že vámi nastavený vývoj nabízí hned spoustu možností, kudy se dal vydat. Cítíš to stejně? Myslím, že nyní mají OBLOMOV ohromnou výhodu oproti konkurenci…
Ty jo, tak to vůbec nevím! Spíš přemýšlím, jak by mělo další album znít, aby bylo opět úplně jiné. Doposavad ty naše výtvory totiž vnímám jako každý zcela odlišný. A bude asi třeba tenhle vývoj zachovat. Mam zatím jednu skladbu a ta je tedy úplně jiná. Nejspíš se to bude odvíjet přesně podle ní, nicméně jak, to nikomu nepovím haha. No a taky už i na této desce jsou, jak říkáš, momenty, kterých by se dalo držet. Jenomže, jak jsem říkal prve, to skládání je do určitý míry pro nás věcí náhody, takže kdo ví, jak to bude všechno vypadat. Jen zmíním, že ve Slaném je taky celkem silná jungleová scéna (www.touchthejungle.net) a s těmi lidmi jsme dobří přátelé. Tudíž se nabízí také možnost spolupráce s někým z těchto lidí. To by mě tedy dost lákalo. Už jsme o tom uvažovali teď, jenomže oni jsou tyhle vyhulený junglisti taky dost líný 🙂 Teď mě zabijou jak metalisti, tak celej slánskej jungle 🙂

Oblomov9Budete nějakým způsobem řešit otázku koncertní sestavy? Chystá se v tomto ohledu nějaké zvláštní překvapení?
Moc se hrát nedá, neb jsme to album vytvořili převážně ve dvou a s těmi hosty. Nicméně dali jsme dohromady i koncertní sestavu. Pomáhají nám kamarádi. Štembus z FEEBLE MINDED a OCTAGONE, Markéta z BELLIGERENCE (odzpívá 4 songy, protože mně fakt dělá neskutečný problém to nějak zahrát a taky zazpívat najednou… a jako ty junglisti, jsem dost línej to nějak nadřít … to mam zas lepší věci na práci ) a Paty z PANYCHIDY na basu. Odehráli jsme už takhle jeden koncík v Brně a celkem to šlo. Je to osvěžení zahrát si to naživo po tolika koncertech převážně s PANYCHIDOU. V plánu je pár dalších na jaro, ale jak říkám, nemnoho. Všechno je na našem Bandzonu.

Teď taková nevděčná otázka, to víš, mám prořízlou hubu. Hraješ v dalších kapelách a přitom s tou domovskou si vytvořil něco mnohem zajímavějšího. Není ti trochu lito, že ten kus práce nemůžeš trochu víc zúročit?
Jak víc zúročit než albem… ? Já jsem za album rád, je to rozhodně nejlepší deska, na které jsem se podílel, ale stejně není jednoduché to „dát naživo“ tak, aby to bylo úplně dokonalé. To by chtělo aby měl den čtyřicet hodin, nebo my všichni pět životů. Případně neomezené konto, abychom se nemuseli zdržovat ptákovinama. No a pak je tu věc, že tohle ti muže připadat jakkoli výjimečný, ale důležitý je, co si o tom myslí lidé a ti si prostě myslí, že PANYCHIDA je lepší : )A taky přijdou spíš na koncert PANICHIDY. Protože budu i tam, tak si toho koncertu užiju, a pak mě ani moc nemrzí, že tohle třeba tolik lidí nezaujme.

Dost dobře si dokážu představit k některé z nových skladeb klipové ztvárnění…
Video by bylo fajn, ale fakt nevím, kdo by to zaplatil a vůbec nějak dal dohromady. Já to neumím a ani nevím, jestli mám dostatečnou představivost na takovou věc. Navíc hromada práce, spousta lidí a zužitkování mizivé. Ale jako nebráním se. Kdyby měl někdo chuť s námi ztrácet čas, klidně nás muže kontaktovat. Obávám se ale, že sami nějakou aktivitu v tomto směru asi nevyvineme.

oblomov3Ok, jedeme dál! Často se potkáváš i se členy jiných kapel. Na koncertech, festivalech… Myslíš, že u nás je spolupráce kapel automatická, a nebo jde spíše o konkurenční boj ? Cítíš třeba, že na tebe některé jiné kapely nahlížejí jako na konkurenci?
Určitý problém je spíše na lidské bázi. Prostě s některými lidmi se člověk muže s jinými ne… Možná i některé kapely se mezi sebou nemají rády, nevím, já to moc nevnímám. Většinou se k nám a my k ostatním chováme na akcích slušně. Samozřejmě už jsme se setkali i s konflikty, ale nechci to tady řešit, to nedělá dobře. Konkurence… hm, nevím… možná… já nevím. Spíše mě prostě někteří lidé nejsou sympatičtí a já nejsem sympatický jim, a pak muže vzniknout nějaký jakoby konkurenční boj. Ale stejně je to všechno blbost. Fakt bych to neřešil. Já si spíš vytvářím konflikty tím, že tu a tam napíšu něco pro PAYO. Teď se mi to krásně povedlo. Já se s tím občas prostě nemazlím a píšu co mám na srdci. Jenomže napiš to takhle na českou kapelu, která na tu recenzi čeká jako na smilování a ty jí pak setřeš. To jsi pak hned na indexu, chlapíci o tobě najednou vědí všechno a už to jede. Jenomže já jsem nikdy tyhle dvě role nijak nemixoval. Nikde na PAYU jsem nikdy nepsal, že hraji tam a tam a taky jsem nijak nepreferoval svoje kapely. Vždyť by to byla idiocie. Jenomže to pak ta kapela nechápe a už vůbec nechápe, jak můžeš jako muzikant setřít album konkurenční kapely, když jsme vlastně všichni na stejné lodi. No jo, jenomže já jako posluchač si myslím, že to album je špatný, tak přece z nějaký ohleduplnosti nebudu psát opak. No a pak vznikají nepříjemný situace pro obě strany a většinou se těžko vysvětluje, že proti těm lidem na osobní rovině nemam vůbec nic. Notabene, když je vůbec neznám. Je to pak takový blbý. Hold se na to psaní buď vykašlu, nebo prostě nebudu psát na český kapely recenze. Podle mě tady mnoho dobrých kapel není a tudíž se mi lehce muže stát, že zas někoho naseru. A asi to možná zapotřebí fakt nemám. Takže tímto zdravím kluky a doufám, že se s tím jednou srovnají … 🙂 Jo a teď to bylo asi poprvé, kdy jsem takhle propojil ty svoje dvě role. To jen kdyby někdo měl chuť se zas v něčem vrtat.

Jak se ti nebo celé kapele spolupracuje např. s labely, kteří se svou činností živí na sto procent? Přece jen dohodnout se s takovým subjektem na společném cíli, může být dosti problematické, nemyslíš?
Já se příliš s labely, kteří se tím živí, nesetkám. Všechny, co znám, a se kterými se stýkám pravidelně to většinou dělají na poloprofesionální úrovni a s těmi je spolupráce dobrá. Možná pravda, že když se tím někdo živí, muže být komunikace horší. Ale například teď jsme nechávali dělat trika OBLOMOV u firmy, která se tím právě takto živí a komunikace byla geniální! Ten člověk nám pomohl a společně jsme to dotáhli k super výsledku. Takže jestli takhle jednají s každým, tak klobouk dolů. Pak není divu, že to někam spěje. No a ti, kteří komunikovat nechtějí, nekomunikují a okrádají tak sami sebe, to je celkem jednoduché. To už pak záleží na každém individuálně, jakým stylem to chce dělat.

Oblomov xDokážeš si představit, že by ses svou hudbou dokázal uživit ?Jakým směrem by se nejspíš ubíral tvůj život? Sex, drogy, rock’n roll ??? 🙂
To si ani představit nedokážu. Ono to je asi hodně slušná zátěž. Jenom si vezmi turné. To musí být něco strašného. Já vím, jak jsme vypadali, když jsme hráli čtyři koncerty po sobě. Člověk je úplně vyřízený. Není to jen o tom hraní, ale taky cestování, které je úmorné, čekání, nevyspání se. Nevím, jestli bych to vůbec chtěl. Je fajn tohle podniknout jednou za rok, ale dělat to pravidelně, delší čas… to musí být zlo! To už tě pak ani ta hudba nemůže bavit. Inu zkusil bych to, ale asi by to nebylo úplně to pravé ořechové. Kromě hudby by už pak ten život asi nebyl o mnoha jiných věcech a mě baví i další věci a navíc bych rád pokračoval ve škole… což doufám taky budu. Uvidíme. Stejně žádné živení se hudbou nehrozí :).

Nevím, jaký máš názor ty, ale řekl bych, že u nás v tomto roce vznikly docela zajímavé nahrávky! HEIDEN, NEGATIVE FACE, dále mě napadají např. GALACTIC INDUSTRY nebo BRATRSTVO LUNY…
No všímám si, že letos je ta úroda dost bohatá. Nicméně z toho co zmiňuješ jsem zatím slyšel jen HEIDEN a jejich album se mi dost líbí. Vlastně jsem ho dostal od Michala. Hodně jsem ho pak poslouchal. Dost příjemný. Ale zaujalo mě toho letos víc, jenomže vzpomeň si teď co, že jo :). Napadá mě AVENGER, INFERNO … ale to spíš z těch tradičnějších. Rozruch asi vzbudí taky MASTERS HAMMER. Jak sleduji tu diskusi na MORTEMU, tak asi vzbudí možná i víc než to :).

Kupuješ si ještě originální CD? Považuješ se za sběratele? Já si třeba říkám, že už nic kupovat nebudu, ale nakonec podlehnu, když vidím, jak některé ceny CD klesají….
Já si kupuji furt a dost. Proto se pak nestydím si tu a tam něco stáhnout, protože v tom kvantu hudby si samozřejmě nemůžu kupovat všechno. Ale když to prostě chci posoudit, tahám. Jenomže když je to dobrý, tak taky kupuji. A někdy si rád kupuji věci jen tak, co neznám. Abych měl překvápko. Taky jsem začal s vinyly. To mě baví dost. Je to mnohem lepší pocit, než z CD. Já si právě naopak kupuji furt a tolik, že už to nemam kam dávat. Vždycky mě pobaví, jak ke mně někdo přijde a kouká, kolik tam toho je a říká, jak má doma padesát cédéček. 🙂  hehe… A jak říkáš, dneska se dají sehnat věci za krásný peníze. Takže není třeba remcat, že je to drahý. Spíš mě štve, že je toho tolik, že to člověk pak ani nestíhá vstřebávat. Myslím, že už dávno mám doma věci, který do smrti neuslyším. Nevím, jestli jsem vyloženě sběratel, nelpím úplně na různých takových těch kompletacích diskografií a mít vše za každou cenu. Ale je pravda, že si ty věci prostě rád kupuji, poslouchám a kochám se jimi. Stejný problém mam s knihami. Pak mi doma leží rok než se k ní vůbec dostanu, protože mezitím si půjčím něco v knihovně ( nebo koupím naopak něco dalšího).

letakTak jak asi víš, moje úchylka je úplně stejná! Tak a teď…. dlouho jsme spolu nehovořili, nedělali rozhovor, tak abychom ukojili i nějaká ta klišé. Pokus se vyjádřit k NS problematice v black metalu (jestli se tedy vůbec jedná o problematiku z tvého pohledu)…
A kurva :). No já bych snad v tomto případě odkázal na rozhovory, který v poslední době vyšly v PAŘÁTU s Morbivodem z TROLLECH etc. a Adramelechem z INFERNA. S nimi já souhlasím. Myslím si, že až na výjimky to v NS v black metalu není až tak drastický. Jasně, že to občas přerůstá lidem přes hlavu, ale nepleťme si black metal s nějakou NS organizací, dávající si srazy na v podstatě punkových koncertech. Já jsem nad těmihle věcmi už strašně dlouho přemýšlel a měl jsem připravenou takovou krásnou odpověď až se mě na to někdo zeptá. Jenomže ono nemá cenu se v tom rýpat. Hele, já mam třeba rád NOKTURNAL MORTUM. Hold mají nějaký takový názory, já jim to neberu, samozřejmě s nimi nesouhlasím, ale jejich názory nejsou moje věc. Mam na tyhle věci celkem jasný názor. Už z antropologie vychovaný, všechny ty NS názory lehce vyvrátím. Jenomže zas na druhou stranu, pokud k tomu někdo tíhne, já ho i chápu. A pak je tu druhá strana mince: různý ty Antifa sdružení!! To je taky totální magořina. Totiž pokud vezmeš fašismus a komunismus, anarchismus, dáš je na přímku, je patrný, že jsou na opačný straně barikády. Ale když tu přímku na koncích spojíš, ocitnou se tyhle dvě ideologie vedle sebe. A takhle to vidím. Antifa se svými lustračními seznamy black metalových kapel a útoky na všechny, kdo se otřou o pohanství apod. A to mluvím o fyzických útocích, které svou brutalitou odpovídají těm, které vidíme ve zprávách z nějakých těch srazů neonacistů. Tak kdo je potom na správné straně? Já bych se od obojího držel dál. Navíc žádný z mých kapel se toto naprosto netýká. A že se najdou debilové, kteří hledají spojitost v tom, když kapela zpívá o Slovanech, Keltech či Germánech a v projevech neonacismu, tak to je věc těch, co se v tom rádi šťourají. Proboha, jaká souvislost, když o těchto kmenech se stejně ví kulový a jde spíš o nějakou moderní romantickou představu o určitých společenství? Jasně, někdy to je na místě, ale kurva v kolika případech? No a pak je tu věc, že ta Evropa je dneska vystavená tlaku různých skupin obyvatel. To je ten kontakt s cizím, o kterým už jsem mluvil. Snaží se s tím nějak vyrovnat v různých podobách multikulturalismu (který ovšem z určitého hlediska tyhle skupiny taky vytváří) případně tedy fašismu (což je zas smutné vzhledem k dějinným souvislostem a vědomím toho, co přinesli). Prostě se tohle děje, ale není třeba to tahat do hudby, řekl bych. Mně taky spoustu věcí sere, ale v hudbě si hledám uvolnění, vyprávění příběhů a pohádek, případně nějaký svoje vnitřní uspokojení sdělením věcí, které mě zajímají a baví . No a jestli někoho baví se šťourat v tomhle, tak je to hold jeho věc. Když mě osobně nebude nikdo nijak omezovat a napadat, tak ať se třeba zblázní. Snad je ještě většinová společnost natolik normální, že si tohle uvědomí a tyhle věci zůstanou pořád marginální. Každopádně ve světě je situace složitá a tohle je důsledek. Ostatně ono ani nejde udělat si na to konzistentní názor. Dost o tom :). Na tuhle pasáž budu teď odkazovat,! Už se k tomu nehodlám vracet :).

2prdzlyPoslední dobou mě dost mrzí, že kapely rezignuji na své web stránky a sázejí všechno jen na Bandzone či MySpace . Jak jsem se díval, tak OBLOMOV jsou na tom podobně. Není to škoda ?
Když na těch profilech nalezneš v podstatě všechny informace, které jsou důležité, nevidím důvod platit někomu za webhosting a dalšímu za vytváření stránek apod. To je důvod, proč už nemáme stránky. Myslím, že u jiných kapel je to podobný.

Blížíme se do finále. Pokus se nyní shrnout dráhu kapely OBLOMOV? S čím si spokojen /co tě naopak mrzí/ co vyšlo/ co nevyšlo…atd.
No dráhu… prostě to beru tak, že když je chuť, něco spolu vymyslíme a máme z toho dobrý pocit. Už mě nebaví se někam cpát. To bylo na začátku. Už si nemyslím, že budeme slavní apod. 🙂 Vyšla dvě alba, jedno EP a demo a nevyšly ty desky, které vyjdou. A já jsem tak spokojený. Hehe!

Jak myslíš, že se změnila scéna či možnosti od doby vašich úplných začátků?Co bys poradil klukům, kteří teprve začínají ?
Neposílat na recenzi svá alba kolegům – muzikantům :). Ne vážně… já vůbec nevím. Prostě stále někde otravovat, a když jsou si svojí hudbou jistí, tak otravovat o to víc. Rozesílat infa, dema, proma… jasně, že tu a tam narazí a někdo je spaří, že posílají spam (tyhle problémy znám 🙂  , ale prostě bez toho to nejde a smazat ten mail je to nejmenší, myslím… ), jiný že nemá zájem, jinde zas spaří jejich album…ale to je nesmí odradit. Hlavně je tady ten internet. Já si ještě pamatuji na poměrně dost tištěných zinů. To už dneska málokdo zná. To mělo své kouzlo jako svině!

Honzo, díky za bohaté odpovědi. Abychom to nějak zakončili, tak se na oplátku můžeš zeptat něco ty mě…:)
Tak fajn. Tak třeba jakou knížku si naposledy četl ?
Tak naposledy to byl zákon o nemocenském pojištění 🙂 🙂 :). Většinou právě čtu tyhle věci, které potřebuji do práce. Naposledy jsem četl knížku o letních prázdninách. Bylo to něco od Bukowského…..:)

ALL

www.bandzone.cz/oblomov

http://www.myspace.com/oblomovcz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *