Ono to vypadá, že na všechno čumím jako puk a zase se divím. Ještě než se začnu rozplývat na umně vyvedeným balením, musím Vám vysvětlit z čeho jsem zasejc jajteles. Koukám na desítku skladeb, což by nebylo u hlukařů nic divného, spíše naopak, ale vypsané časy mi nějak nesedí. 8, 4, 13, 4, 14, 8, 12, 4, 10, 10 a ke každému připočtěte nějaké ty drobné. No uznejte sami to by štimovalo málokomu! Oxygen Of Metal.wav má jasnou koncovku, předpokládal jsem tedy, že bude jaksi schovaná, i když ani tak by to nevycházelo. Prostě celkový čas disku vykazuje displej 1:29:41 neboli 89:41. Jak to ti darebáci na vypalovák narvali mi uniká?!
Muzika hučí, hluky hrají a já pečlivě prohlížím celý titul. Stříbrný disk s nasprejovaným zeleným proužkem bezvadně ladí s ostatními součástmi. Jednoduchá, oboustranně xeroxovaná stránka – zadek s informacemi a logy, předek s listím natištěným a jedním fijalově nabarveným. Obojí je schováno do hadrového pytlíku s jednoduchými samolepkami na obou stranách. Evidentní ruční práce!
Za Japonsko tentokráte kope Norihito Kodama. NRYY je v noise kruzích dostatečně profláknuté jméno, tím víc mě překvapilo, že tentokráte nejde o radikální humbuk. Čtyřiačtyřicet minut je v zásadě o samplech a dolaďujících zvucích. Hned v úvodní sekci (1) zvuk trsá jako nažhavená kytara, kterou podélně leuje překážející šrot. Kulící se rachotózu (2) kontrastně a bolestivě prořezávají rovné vysoké frekvence. Hned nato následuje prostřídávaní poklidného elektrického vrčení (3) s podivným experimentálním ruchařením. Kombinace reálných zvuků, samplů a přimíchávání špinavostí, tak působí etno-hardrock-industrial „Kiss“ (4). Ozdoby world music vytrhané z kontextu své původnosti jsou i v „Memai Memai“ (5), která je spíše poklidnějšího charakteru, i když na čtrnácti minutách vyslechneme všelico: psychadelii, ambient, industrial, ale i zvrácené elektro.
Protihráčem již vyslechnutého je F.D.B., šéfík vydavatelství a přímý účastník několikerých hudebně zvukových projektů. FUKTE je jedním z takových a divoch zde operuje, dráždí a jinak pokouší celou sadu cajků. Vhod přijdou mikrofony, pásky, mixéry, kovy, elektronická zařízení, baskytara. Základem je drsný hluk, garážový bordel se všemi nekvalitami zvuku, využívanými samozřejmě ku prospěchu věci. Frkání generátorů, pískání vazeb, hučení brumů, opakování zachycených kousíčků, trhání strun baskytary prohnané přes typický nezaměnitelný krokovací patch Zoom-u, železitý marast jakbysmet. Nahrávka projektu uniká z ohrady neposlouchatelnosti neustálou prací se zvukem, nadšením pro tvorbu a euforickým elánem.
RadeK.K.