Pražská post – blackmetalová kapela Moorah dnes prostřednictvím mezinárodního labelu Art Gates Records vydává album Marnost nad marnost. Uvádí jej videoklip ke skladbě Marnöst.
„Skladba Marnost je mimo jiné o slepé víře, o budování rozumářského konstruktu, jeho selhání a totálním zhroucení, které dnes vidíme kolem sebe. Falešní proroci a falešné autority staletí budovali falešný chrám, natírali zlatý kříž na žluto a jejich stavba se teď velmi hlučně hroutí,“ říká ke klipu zpěvák a kytarista Count Hroozah. „Místo, kde jsme natáčeli, je symbolické. Jsou to trosky prokletého kostela, který hned dvakrát vyhořel. Poprvé ho zapálil blesk, podruhé jiskra při pálení čarodějnic…“
„Chtěli jsme původně pár záběrů hrající kapely natočit v interiéru kostela, abychom tam dostali vertikály a gotickou klenbu. Se zlou jsme se však u tamních představitelů církve potázali – přesto, že jsme se zaručili, že po našem natáčení kostel nelehne popelem. Použili jsme tak aspoň fotografie z dotyčných míst. Doufáme, že se velebnostem bude klip líbit stejně jako nám,“ dodal Count Hroozah.
Natáčení a střih svěřila kapela Daniele Dahlien Neumanové. „Daniela byla jasná volba, neuvažovali jsme o nikom jiném. Má cit pro atmosféru, je skvělá grafička, což bylo potřeba, a zpívá v metalových kapelách, takže velmi dobře pronikla do estetiky, o kterou usilujeme. Výsledek je myslím skvělý a to, jak naložila s mými 20 let starými neumělými kresbami, na mě udělalo dojem,“ dodává Count Hroozah.
„Líbí se mi jak obrazotvorně Count Hroozah uvažuje – scénář byl ideální a díky tomu jsem měla maximální indicie pro tvorbu. Je vidět, že to má všechno významově propojený a o svým umění přemýšlí. To je formule, která mnohdy převýší i vyblejskaný a přeprodukovaný věci, který cílej klasicky jen na formu,“ říká ke spolupráci Daniela Dahlien Neumanová.