MINORITY SOUND

Tak tu po čase máme opět kvalitní kybernetický masakr! Kapela MINORITY SOUND nedávno debutovala desku „Analysis“, a protože samotný výsledek není vůbec špatný, obrátil jsem se na dvě úhlavní persóny, jejichž úkolem bylo čelit nástrahám mých otázek. Rozhovoru se zúčastnili pánové Ota (basa, kytara, samply) a Aleš alias Gulash (kytara, zpěv)

Ahoj! Když se člověk podívá do vaší biografie, zjistí, že za vznikem MINORITY SOUND stojí jakási „koalice“ dvou metalových formací, jejichž produkce je samozřejmě úplně jinde. Jak k tomuto sloučení vlastně došlo? Kdo byl hlavním iniciátorem vzniku MINORITY SOUND?
Ota: Všechno to začalo poměrně nevinně. S bývalým bubeníkem MINORITY SOUND Davidem, jsme si jen tak blbli. Bydleli jsme tehdá kousek od sebe a měli jsme super zázemí u Davida v garáži. S Guleshem se znám už léta a odjezdili jsme společně dost koncertů. Já tehdá jako basák RITES OF UNDEATH a Gulesh jako kytarista RETURN TO INNOCENCE. A samozřejmě, že se u piva rozebíral i PAIN a elektrárny. Pak mi Gulesh poslal nějaké jeho věci, na kterých jsme začali stavět skutečné skladby a i když se vlastně žádná z nich nikdy nedodělala do hratelné podoby, tak to dalo první základy naší současné tvorby. Postupně odešel David a začali se nabírat noví muzikanti, a jak to skončilo už víš 🙂

Bylo vaším záměrem se cíleně věnovat electro/industrial metalu, a nebo jste vše nechali na vývoji, který vás nakonec zavedl až do těchto žánrových uliček?
Ota: Původní myšlenka byla udělat něco ve smyslu vyrovnané fůze psytrance a metalu. Některé skladby na „Analysis“ tak samozřejmě vyznívají, ale bohužel se tahle „tuc tuc“ látka strašně brzy vyčerpá. Rozhodně je těžké použít jí na celé album tak, aby to neznělo všechno stejně. Proto jsme se ponořili více do metalových vod. Na psytrance a důraznou elektronicky psychedelickou stránku však nikdy nezanevřeme.

Lze MINORITY SOUND vůbec považovat za regulérní kapelu? Přiznávám se, že jsem doposud nenarazil na vaše koncertní vystoupení, a tak ani netuším jestli vůbec hrajte živě?
Aleš: Naživo hrajeme. Premiéru jsme si odbyli minulý rok na AFODu. Od té doby jsme odehráli cca. 20 koncertů a další jsou již naplánovaný. Původně jsme brali MINORITY SOUND jako takový boční projekt, protože jsme měli každý svou kapelu. Postupem času se ale začalo připravovat živý hraní a po dvou personálních změnách se z nás stala regulérní čtyřčlenná kapela.

Z nahrávky „Analysis“ je cítit, že jednotlivé skladby nebyly vyprodukovány žádnými začátečníky. Jak se vlastně stane, že převážně deathmetalového hudebníka osloví electro metal natolik, že ho začne sám produkovat?
Ota: Záludná otázka. Nikdo z nás není muzikant jednoho stylu. Miluju death metal, ale to neznamená, že nemám vztah i k jiné hudbě. Co se electro metalu týče, tak to je asi dané tím, že nezřídka kdy hraju PC hry. Divil by ses jaké hudební skvosty se najdou například na soundtracku ke stařičkému „Unreal Tournamentu“. Je to něco k čemu mám hluboký duševní vztah. Hudba, která má svou naprosto specifickou atmosféru a tvůrci je celkem šumák, jestli zrovna skládá metal, nebo jungle.

Někteří konzervativní posluchači vidí za techno podklady v metalu prachsprostou diskotéku a někdy ona nevraživost je znát i při festivalech, kdy netolerantní fanoušci dávají svou zlobu až neracionálně najevo. Setkali jste se také vy s něčím podobným?
Aleš: Myslím, že naštěstí nesetkali. Proto existuje tolik hudebních stylů, aby si každý vybral ten, který mu nejvíc vyhovuje. My si vybrali styl, který hrajeme a nabízíme ho lidem na koncertech a na albu. Kdo chce, tak si to poslechne, kdo ne, nemusí. Mně osobně přijde taková ortodoxnost směšná…proto bylo možná trochu troufalý, když jsem se na letošním Brutal Assaultu zeptal asi 5000 lidí, co stály pod podiem, jestli chtěj nějaký disco…ale odezva byla super… 🙂

Na druhou stranu je vaše hudba skutečně velmi agresivní a lze v ní vystopovat i množství deathmetalových stop, a proto mám pocit, že jste se nechali inspirovat spíše těmi agresivními spolky jako jsou např. FEAR FACTORY (mám teď namysli především počáteční tvorbu), nemýlím-li se?
Ota: FEAR FACTORY jsou, dá se říct pro nás všechny, srdeční záležitostí, takže není divu, že se dají vystopovat i v našem rukopise. Při skládání „Analysis“ jsem kladl velký důraz na to, aby album nevyznívalo sladce, což se v electrometalu kapelám daří velmi často :). Chtěl jsem prostě udělat poctivej temnej metal s elektronikou, která tuhle náladu bude podtrhovat a i když se tam určitě najdou odklony od tohoto tvrzení, tak si stále stojím za tím, že je to album které má v sobě sakra velkou dávku poctivýho temnýho metalu .

Album jste zaopatřili skutečně nádherným digi-packem a nechybí dokonce ani plakát…Je pro vás realizace „hmotného“ CD stále důležitá, a nebo se domníváte, že obdobné lahůdky (jako je třeba ta vaše) mají smysl už v malých edicích pro skutečné fajnšmekry?
Aleš: Žijeme v době, kdy si každý hudbu stahuje z netu, a tak pokud chceme naše album prodat, musí nějakým způsobem zaujmout. Proto jsme udělali super digipackovej obal (o ten se postaral Karel z kapely GORGONEA PRIMA) a přidali k tomu plakát, zapalovač a 2 stickery. Samozřejmě, že vizuální stránka je pro nás důležitá, ať už se jedná o živé vystoupení, promo materiály nebo obal alba. Na druhou stranu, ti, kteří již CD jako taková zavrhli, můžou si naše album koupit na iTunes, Amazonu a Napsteru, kam jsme „Analysis“ pověsili díky 101 distribution.

O vydání desky se postarala firma MetalGate, což je na tuzemské scéně jméno poměrně renomované, ale pokud se nemýlím, tak jste zatím jedním z mála úlovků! Jaká cesta tedy k MetalGate vedla?
Ota: Metalgate pořádal pár akcí, na kterých jsme si zahráli. Hodně nás zaujala pořadatelská profesionalita s jakou tihle týpci vše zvládají. Pak už stačilo jen pár neformálních schůzek, slovo dalo slovo a spolupráce byla na světě.

Teď taková možná záludná otázka…osobně mám pocit, že většina cyber/techno/industrial metalových kapel vždycky vylétne raketovou silou, ale po několika počinech jakoby jim došel dech. Příkladem budiž DEATHSTARS, OOMPH! a koneckonců i PAIN. Souhlasíš semnou? Přitom před několika lety ještě hudební odborníci prorokovali tomuto žánru velkou budoucnost a někteří ho dokonce považovali za jakousi třináctou komnatu! Mně se ovšem zdá, že některé kapely se „vystřílely“ až moc brzy…
Ota: Hmm ano. S tímhle se dá souhlasit. Co se týče DEATHSTARS, tak mi u nich vždy přišla až moc silná snaha o kontroverznost a zároveň zalíbení se mase. Tohle je cesta do pekel. PAIN se sice točí stále dokolečka, ale furt mi přijde, že Peter má nápadů hromady. Je to prostě hitmaker … skvělej skladatel. Už se však dlouho nenašel nikdo, kdo by tenhle styl posunul zase o kus dál. Jako by se všichni experimentátoři najednou báli experimentovat, a pokud se nebojí, tak ztratí industriální tvář a v tu chvíli mě to přestává zajímat. Já osobně v electrometalu stále budoucnost vidím a doufám, že naše další album tím bude důkazem. Co se tohoto týče, tak to rozhodně bude velký posun od „Analysis“, a když štěstí a múza dá, tak i rána krumpáčem do zamrzlých vod tohoto stylu.

Také na naší scéně se tu a tam objevila nějaká ta kapela vašeho (či obdobného) ražení. Vzpomenul bych především na RHODIAN, SUN.HAS.CANCER, starší alba DARK GAMBALLE, experimentální album TÖRR, a v neposlední řadě nemohu zapomenout na comeback legendární VANESSY…Jsou mezi mnou zmíněnými jmény nějací tvoji oblíbenci?
Aleš: Pravda je, že na české scéně moc podobných kapel není. Nejčastěji nás asi spojují s LIVEEVIL, což jsou jednak super lidi a jednak dělají fine hudbu, která se mě osobně hodně líbí. Se SUN.HAS.CANCER jsme nedávno odehráli dvě akce po sobě. Hrálo se s nima tak dobře, že jsme se z kocoviny dostávali ještě několik dní :). 5. 3. 2011 jim akci vracíme a zahrajeme společně v Kainu, tak tímto všechny zvu.

Dokázal bys nějakým způsobem charakterizovat svou představu o „dokonalém“ zvuku, kterého bys chtěl s MINORITY SOUND dosáhnout?
Ota: Já myslím, že „dokonalý“ jsi dal velmi správně do uvozovek. Já popravdě řečeno ani nevím, co to znamená. Pro některé kapely je dokonalý zvuk zastřený a špinavý, pro některé zase krystalicky čistý. Pakliže bych se měl rozhodnout mezi těmito, pak bych volil čistou cestu. Na druhou stranu mě ale vyloženě štvou přeprodukované, přečištěné, „plastové“ nahrávky. Zářným příkladem homosexuálního zvuku budiž novinka kapely ILLIDIANCE. Na první poslech kulervoucí, nařvaná nahrávka, vhodná pro šampóny všech vyznání. Do tohoto bodu bych se dostat nechtěl. Pro mě je výbornej zvukovej mustr jakékoliv album již zmiňovaných FEAR FACTORY (krom „Transgression“).Co se „Analysis“ týče, tak už přesně vím, kde má zvukové slabiny a ty do příště určitě vychytáme.

Jaké ambice s MINORITY SOUND vlastně máte? Dokážete si vůbec představit, že by se z vaší kapely vyklubal subjekt, který by si podmanil posluchačstvo takovým způsobem jako třeba PAIN ve Švédsku?
Aleš: Proč ne?:-)… Myslím, že něco takového je sen každého muzikanta. My jsme samozřejmě rádi za to, že děláme hudbu, která nás baví, máme dobrej label a lidem se to líbí. Ale rozhodně to neznamená, že bychom chtěli nějak polevit. Každá kapela nějak začínala a záleží jen na ní (a někdy asi dost na řadě náhod) kam se dostane. Podívej se třeba na BEHEMOTH. Ty si svoji „slávu“ poctivě vymakali a pro mě je to dnes perfektně fungující kapela, který se snad nedá nic vytknout. Problém je ten, že v Čechách to mají kapely strašně těžký…

OK, teď zamíříme zase trochu někam jinam. Jak bys obecně zhodnotil naší metalovou scénu? Pokus se v krátkosti rozebrat plusy i mínusy… Je třeba nějaký nešvar, který tě (vás) vysloveně štve?
Ota: No, to by bylo asi na samostatný článek, pojmout globálně celou scénu s jejími plusy a mínusy. Kdo nás zná, dobře ví, co nás sere a že je toho daleko víc, než co nás těší. Ve srovnání se západním přístupem jsme stále jen banda venkovských balíků s hudebním vkusem ožralého oslíka Ijáčka. A ten kdo tvrdí, že ne, ten toho bývá zářným příkladem…

Jelikož jste kapela z Prahy, tak by mě zajímal váš názor na sérii vyjednávacích sezení ohledně obsazení magistrátu hlavního města….
Ota: Zrovna když sepisuji tento rozhovor, tak se na magistrátu protestuje a já si otevřeně přeju třetí pražskou defenestraci.

Děkuji moc za rozhovor, pokud máte ještě nějaké info pro naše čtenáře, určitě se s ním pochlubte!
Aleš: My taky díky za rozhovor a tradičně ti popřejeme hodně spokojených čtenářů a jim i tobě hodně dobrý muziky. Fanoušci ať sledují naše profily a rádi se s nimi potkáme na nějaký akci…

ALL

http://bandzone.cz/minoritysound

http://www.minoritysound.com/

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *