CUTTERRED FLESH

S počiny drtící mlátičky CUTTERRED FLESH jste se měli možnost v R.U.M. zinu už setkat, ovšem samotný rozhovor tu přece jen maličko chyběl. Když jsem si tento „error“ uvědomil, okamžitě jsem kapelu kontaktoval a celkový výsledek si můžete nyní v pohodě a klidu přečíst. Na mé otázky odpovídal tlučmistr Frčoun…

Zdravím CUTTERRED FLESH! Jaká nálada v současnosti panuje ve vašich řadách? Jak jste s odstupem času spokojeni s aktuálním počinem?
Ahoj Aleši, my tě taky srdečně zdravíme. U nás teď panuje skvělá nálada, naše řády se rozrostly o dva nové hráče a s jejich příchodem se všechno hodně zlepšilo. V loni na jaře jsme se rozloučili s naším dlouholetým basákem Pechounem a začali hledat nového. Dlouho jsme nemohli nikoho najít a až v září jsme objevili mladého nadějného kytaristu Davida. Měsíc na to se k nám přidal nový basák Zdeněk. V pěti členné sestavě dostala naše hudba úplně nový sound, teď s druhou kytarou to zní daleko víc zabijácky a přesněji než před tím. Větší spokojenost v našich řadách zatím nepanovala. A jak jsme spokojeni s posledním albem? Nebudu omílat, jako skoro každý, že by se dalo udělat to a to jinak a jiný bláboly. My jsme v danou chvíli odvedli maximum, hodně nám pomohl ve studiu Mr. Otyn , poradil nám, co se týče nahrávání i jako muzikant. Takže s nahrávkou jsme spokojeni.

„Cause The Apocalypse“ disponuje skutečně zabijáckým soundem! Dbali jste na tuto důležitou složku zvláštní důraz? Jak třeba u CUTTERRED FLESH probíhá taková diskuze o tom, „co a jak má znít“?
Samozřejmě vždy se snažíme udělat co nejlepší zvuk, ale hodně záleží i na studiu kde se nahrává. Měli jsme tu čest vyzkoušet již tři studia. První CD jsme nahrávali ve studiu Hostivař, druhou nahrávku pro split ep jsme nahrávali v Domažlicích ve studiu Franz Kavkaz. Toto studio nás hodně zklamalo, výsledný sound nedopadl vůbec podle našich představ, Zatím opravdu nejlepší práci odvedl Jindra „Otyn“ Tománek ve studiu „DAVOS Records“ ve Vyškově. Ze všech tří zkušeností opravdu nejlepší přístup a smysl pro věc, je vidět že Otyn je muzikant a ví co je pro takovou muziku nejlepší, protože se pohybuje v tomto oboru. My máme o tom co jak má znít hodně podobný názor, za tu dobu co spolu hrajeme jsme se hodně sžili,takže žádné velké diskuze nejsou potřeba.

Hodně lidí se mě ptát, zda mají deathmetalové či grind kapely všechno do puntíku připravené už před natáčením. Jak je to u vás? Chodíte do studia stoprocentně připraveni anebo je zde prostor pro širší improvizaci?
V našem případě je to první případ, snažíme se mít vše připravené do detailu již před nahráváním. Jsme zvyklí přijít do studia, vydat že sebe maximum a zase vypadnout. Proto nám stačí tři dny nahrávání a jsme hotoví. Samozřejmě vždy se něco málo dodělává a upravuje na místě, ale to jsou jen detaily, na improvizace nezbývá čas a vůbec si to ani u nás nedovedu představit – dodělávat materiál až ve studiu. V našem případě by se nahrávání protáhlo tak na dva až tři roky, podle toho jak nám dlouho trvá náš výrobní proces….haha.

Nahrávání CD bývá pro většinu kapel událostí. Jak tomu bylo u vás? Je to zábava, legrace či spíše stres převlečený za peníze, které do toho všeho musíte vložit…
Pro nás je nahráváni CD takové uzavření kapitoly našeho snažení. Po nahrávání vlastně teprve slyšíme, jak vše vlastně zní jako celek, protože přece jenom ve zkušebně ten zvuk není ideální, abychom věděli jak je ten materiál silný. Pak teprve si řekneme, jakým směrem se budeme ubírat při tvorbě nového materiálu. Do studia se samozřejmě těšíme, je to takové zpestření, poznáme nové lidi, pobavíme se, hlavně večer po nahrávání na nás čeká v restauraci zasloužená odměna po celodenní dřině haha. Přemýšlet o penězích, které do toho vložíme nemá vůbec cenu řešit, protože to bychom nemohli hrát vůbec, kdybychom měli všechno počítat.

Jak jste zatím spokojeni s prací Nice To Eat You records? Zvolili jste dobře?
Myslím si, že odchodem od Pigiho Grodhaisn production jsme nemohli už nic ztratit,protože komunikace byla… řekl bych úplně hrozná. Svěčí o tom i to, že svůj podíl prvního CD jsme konečně dostali po třech letech od vydání, což se docela super… dostat první tři roky starý CD po vydání druhého nového CD. Vždy byly jen sliby, že bude všechno lepší až Grodhaisn převezme Herdron z Pařátu… Než se vše zlepšilo, tak i Herdron skončil s Pigim, což svědčí o tom, že nebylo něco v pořádku. To všechno je naštěstí minulost. S prací Vláďi Prokoše a jeho Nice To Eat You jsme zatím velmi spokojeni,všechno co jsme si domluvili platí, na to jsme dřív nebyli zvyklí. Teď už se tomu jen směju, propagaci a distribuci máme zařízenou na jedničku a jestli ještě vyjde všechno, co plánuje Vládˇa pro nás na příští rok, tak se máme na co těšit.

Po realizaci debutu „Torture Is Medicine“ vám vyšel 7´EP split s kapelou SMASHED FACE. Chystáte i v tomto druhém „poločase“ také obdobné zpestření?
Toto EP mělo původně vyjít půl roku od vydání CD „Torture is Medicine“, ale nakonec kvůli problémům s obalem vyšlo s víc jak s ročním zpožděním. Je to taková rarita dvě čistě brutal death kapely na asfaltu, to se moc často nevidí. Tento formát nosiče je typický pro jiné styly než death metal… Myslím, že takové zpestření už opakovat nebudeme a budeme se věnovat tvorbě nového materiálu na nové plnohodnotné album.

Jaký je vlastně tvůj vztah k vinylům? Kupuješ či volíš pohodlí moderní doby, tzn. tisíce mp3 v jedné tužce ? 🙂
Já osobně nejsem vyznavačem vinylů. Nějaké ve sbírce mám, jde hlavně o staré porevoluční LP a pár EP. Abych se přiznal, tak doma nemám ani gramofon, když si chci něco pustit z vinylu, tak musím ke svému otci. Dříve jsem hodně kupoval CD, dnes už si hodně vybírám. Nahrávek a kapel je spousta a nedá se vše stíhat poslouchat, takže většinou si poslechnu mp3 na internetu, a když se mi něco hodně líbí, tak si koupím originál CD.

Dokázal bys odhadnout, jakou pozici mají CUTTERRED FLESH na tuzemské scéně?
Tak tahle otázka se ti docela povedla. Opravdu nedokážu říct, jaká je naše pozice na scéně, proto odpovím asi takhle: „taky by mě zajímalo, jak na to jsme?“.

Vždycky mě zajímá, kterak členové metalových kapel dokáží umě propojit své civilní zaměstnání s kapelou. Jak je to ve vašem případě? Jsou vaši zaměstnavatelé shovívaví, vycházejí vám vstříc třeba v udělení volna na koncerty anebo o vás nemají až takový přehled, aby věděli, že hrajete v kapele?
Když budu mluvit za sebe, tak u mě v práci, samozřejmě vedoucí ví, že hraju v kapele, hodně mi vychází vstříc. Dokonce se dá říct, že to podporuje, koupil si naše cd a trička to samé platí i u dalších kolegů ti nás takto taky podporují, povinně…haha. Takže žádné problémy s koncerty nejsou, hlavně přeci jenom se hraje hlavně o víkendu, tak to nevadí. Určitě hodně záleží na štěstí na zaměstnavatele a taky jakou práci vykonáváš. Při troše štěstí se dá všechno vyřešit ke spokojenosti obou stran.

Na konci milénia existovala v Česku silná grind coreová (death-grindová) základna, která v podstatě patřila mezi ty největší na světě. Kapelám se hodně dařilo venku, nehledě na fanouškovskou základnu. Postupem času však došlo k jakému útlumu. Alespoň mám ten pocit. Domnívám se, že třeba kapely jako DEAF AND DUMB, GARBAGE DISPOSAL, CONTRASTIC tu skutečně chybí a ty nové spolky jejich velikosti (zatím) nedosahují. Souhlasíš semnou?
Určitě máš pravdu. Kapely, které jsi jmenoval patřily ve své době k tomu nejlepšímu, co u nás bylo. Nevím, ale je to škoda kdyby ty kapely pokračovaly dál, určitě by dnes měly skutečně velká jména. Doba byla jiná než dnes, kapel nebylo tolik, hrály jen opravdu dobré kapely, které měly úroveň. Dnes je kapel spoustu, hodně kvalitních pro mě spíš stálic naší scény, které nezklamou jmenovat nebudu, protože to by bylo na dlouho. Potom jsou tu kapely, které moc neuznávám a to je taková ta politika výměnných akcí. Pozve tě neznámá kapela, akce bez organizace,bez lidí a samotní organizátoři předvedou vystoupení, za které by se styděl i malí školáček. Takovou kapelu se potom děsíš pozvat na koncert, který pořádáš a máš strach, že tě lidi pošlou někam, když jim předvedou svoje umění. Naštěstí se tomu dnes dá předejít díky bandzonu, kde máš možnost slyšet různé kapely různých kvalit.

Spousta kritiků tvrdí, že brutal death metal (nemluvě o grindu) nelze nikam dál posunout, jeho hranice jsou velmi limitující, což následně vede i ke stagnaci Jak bys tento názor okomentoval? Mají třeba CUTTERRED FLESH i v budoucnu z čeho brát?
Nemám moc rád tyhle věčný řeči o hranicích a posouvání stylů. Tahle muzika se přeci jenom hraje už nějaký ten pátek. Tyhle ty debaty se vedly už někdy v roce 1993, kdy vrcholila éra death metalu. Dnes je to pomalu dvacet let a death metal je tu pořád, pořád vycházení nová alba, která mají co říct. Občas přijde nějaká nová bomba kapela s deskou, která ti nakope prdel. Takže podle mě tahle muzika má ještě dlouho budoucnost. Jsou období, kdy je pokles posluchačské obliby jako tomu bylo třeba začátkem devadesátých s thrash metalem, který se dnes opět vrátil a je oblíbený. V našem případě si myslím, že taky máme pořád z čeho brát a vymýšlet něco nového. To už je slyšet u novinek, které jsme pomalu začali dělat, že se to zase někam posouvá a bude tam oproti novému CD zase nějaký posun dopředu.

V nedávné době vyšel na R.U.M. webu rozhovor s tvou bývalo kapelou PERVERSIST, která už delší dobu nefunguje, nicméně ses k němu vyjadřoval v komentářích. Nechci rozhodně přilívat naftu do ohně, pouze ti chci dát prostor, aby ses k celé situaci také vyjádřil. Proč tedy PERVERSIST zanikli a proč jsou vztahy mezi jednotlivými členy tolik narušeny?
Osobně jsem si myslel, že tento plamen už vyhasl, ale asi jsem se zmýlil. Bárnymu budu holt ležet v žaludku asi napořád. Nikdy jsem se k Bárnyho blábolům o mé osobě v rozhovorech po skončení PERVERSIST nevyjadřoval. Tentokrát jsem to už nevydržel, přece jenom po osmi letech… kdo by to čekal. Na ukončení PERVERSIST máme taky oba jiný názor, podle Bárnyho za to můžu já, páně Frčoun se svojí ženuškou. Jestli si ještě pamatuju ty slova v rozhovoru pro váš R.U.M.. Kdyby to byla pravda, co tenkrát o mě vykládal tak určitě dál nehraju a nepokračuju s CUTTERRED FLESH. Moje verze s Maldou na konec PERVERSIST je, že jsme nesouhlasili s dalším nástrojem, naším milým saxofonem, i když jsme byli dva na dva, tak těžší polovina vyhrála. Já jsem si tenkrát hold dovolil odporovat a říct svůj názor, tak jsem letěl, protože Románkovi se nesmí odporovat a musí být po jeho. Já osobně taky nechci víc přitápět pod kotlem, protože je pod mojí úroveň vykládat, proč mě vlastně Bárny nemůže vystát a nebylo to jen o muzice.

Když jsi zakládal novou kapelu, jednalo se hned o CUTTERRED FLESH? Standa Malý (alias Malda) (dříve také PERVERSIST) s tebou odešel ve stejnou dobu?
Novou kapelu jsem nezakládal. CUTTERRED FLESH založil kytarista Vitalij s původním basákem a my s Maldou jsme se přidali hned druhý den po vyhazovu z PERVERSIST. Vlastně po mém vyhazovu, protože Malda také nesouhlasil s dalším vývojem PERVERSIST, tak odešel semnou. Tak to je asi všechno ve stručnosti k této pradávné věci.

S jakými kapelami vás nejvíce pojí přátelství? Dovolil by sis vyzvednout nějakou českou kapelu, která podle tebe dosahuje světových kvalit?
Kapel, ve kterých máme přátele je spousta. Jmenovat jednotlivé by bylo na dlouhé vypisování a potom na někoho zapomenout není dobré. Světových kvalit u nás pro mě dosahují INGROWING. Ti jsou pro mě osobně stále moji favoriti od dob demáčů. Nikdy nezklamali, drží se pořád svého stylu a to je vidět i na jejich oblibě.

Jaké jsou vaše nejbližší plány? Budete hrát v létě na nějakém letním festivalu?
Nejbližší plány jsou hlavně hodně hrát živě, oslovit co nejvíc posluchačů, abychom tím co nejlépe propagovali nové album. Potom se postupně dát do tvorby nového materiálu.
Letní festivaly jsme už bohužel nestihli, takže budeme hrát jen na jednom a to na Březovské metalové noci v Březové u Sokolova na konci srpna.

Díky moc za rozhovor, poslední slova ohledně jakéhokoliv infa jsou tvá…
Taky díky, Aleši! Co dodat? Snad jen ať začnou lidi chodit na koncerty, podpoří scénu, protože poslední dobou to je opravdu slabé.

ALL

http://bandzone.cz/cutterredflesh

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *