BAALBERITH – Jsme velmi spokojeni s tím, jaký zvuk má naše nové album!

Polská death/blackmetalová smečka BAALBERITH letos obšťastnila undergroundovou komunitu debutovou deskou „Manhunt“, jež přináší velmi hutnou porci toho nejtemnějšího umění. Nahrávka mě osobně baví především v oněch valivých partech, o jejichž přívětivosti jsem na RumZine webu informoval v recenzi. Myslím si, že rozhovor je dost dobrý způsob, kterak na tvorbu BAALBERITH upozornit, ostatně o polských bandách zde píšu pravidelně, takže proč nepřihodit do ohně další polínko. Na mé otázky odpovídal vokalista Left.

Vítej! Kapela BAALBERITH byla založena v roce 2015. Vydali jste ještě něco před „Manhunt“? Třeba i s jinou kapelou?
Ahoj! Ano, BAALBERITH vznikli v roce 2015, ale předtím jsme si sem tam namočili prsty i v jiných kapelách. Já (Left) jsem byl součástí KINGDOM na albech „Unholy Graveyeard“, „Temple of Death“ a „Morbid Priest of Supreme Blasphemy“. Silentstrom (kytara) nyní hraje právě v KINGDOM, přičemž já sám jsem ještě hrál s naším basistou (Killem) v KARCHAROT. Jinak Scab a Wraith také tvoří v úžasných VARNHEIM. Je možné, že tam bylo ještě něco dalšího, ale to už mi vypadlo z hlavy.

Co vás motivovalo k založení death/blackmetalové kapely? Zkus nám nyní přiblížit vaše setkání?
Před lety se mě Silentstorm snažil dostat ke zpěvu v kapele, ve které v té době hrál. Nicméně jsem tenkrát neměl dostatek času, abych si to zkusil. V té době jsem navíc působil v KINGDOM. O několik let později se stalo, že se jeho projekt vrátil a já jsem nastoupil do KARCHAROT, abych si zde trochu roztrhl čenich. Nezůstal jsem zde dlouho, uvnitř kapely byly nějaké neshody, a tak jsem se jednou vrátil ze zkoušky a přišel s nápadem udělat něco svého. Zhruba tak se narodil BAALBERITH. Scab a Wraith se posléze přidali, nebyl v tom problém, protože z podií jsme se už znali. Jinak scéna v Plocku je známá a již dlouhá léta podporovaná.

Zvuk vaší debutové desky je velmi mohutný a „basový“. Můžeš nyní představit váš původní záměr, který jste se zvukem měli?
Chtěli jsme, aby „Manhunt“ zněl opravdu hutně. Myslím si, že tomu tak opravdu je. Nemyslím si ale, že by byl extrémně hluboký. Celkově jsme velmi spokojeni, jaký zvuk album má.

Tempo mnoha stop mi evokuje „padající bahno“. Je právě tento znak primárním symbolem vaší hudební tváře? Co myslíš?
Tempo na našem debutu je ve skutečnosti charakteristické, ne příliš rychlé. Existují však položky, ve kterých rozhodně zrychlujeme. Třeba skladba „Bones And Teeth“ je takovým příkladem. Nový materiál, který nyní začínáme vytvářet, je prozatím tak 50/50 rychlým zabijákem. To je takové to naše číslo „baalberithského“ tempa.

Jak důležité jsou pro BAALBERITH texty? Jaká jsou témata vašich textů a kdo je jejich autorem?
Texty píšu pouze já. Album „Manhunt“ pojednává o vrazích, vraždách, utrpení a bordelu v hlavě. Texty jsou rozhodně důležité, ale nemám k nim nic zásadního. Píšu o tom, co mě zajímá, ale nezahrnuji do nich manifest pro svět ani ideologické kecy.

Nyní není vůbec jisté, kdy budou kapely moci začít s koncertními aktivitami. Jsou to nyní těžké časy pro spoustu muzikantů. Jak celou situaci vnímají členové BAALBERITH? Jakým způsobem album propagujete?
Příležitost hrát před lidmi nám hodně chybí. Ale tak to nyní prostě je. Vypadá to, že to tak na nějakou dobu zůstane. Nyní jsme tedy hodně na internetu a odpovídáme na rozhovory. To je tak vše, co nyní můžeme dělat.

Mohl bys popsat, co se děje v životě hudebníka při takovém lockdownu? Co soudíš o současné covidové situaci v Polsku?
Kromě hudby provozuji svou vlastní společnost, jež se zaměřuje na foto/video průmysl. Kromě toho je hudba stále se mnou, pokud není živá, tak kolem mě hraje z desek či jiných médií. Na covid bych se mohl zeptat někoho ze zdravotnictví… Ale zdá se mi, že se situace začíná pomalu zlepšovat.

Nemohu se nyní nezeptat na to, jak vidíš současnou polskou metalovu scénu. Jsou nějaké nové kapely, které máš v oblibě? Jaké kapely či hudební styly ovlivnily vaši hudbu?
Vždy jsem si myslel, že je polská scéna opravdu silná, ovšem nyní ji příliš nesleduji. To, co jsem si dříve myslel, že patří do undergroundu, to nyní vidím čím dál víc na tričkách a sociálních médiích. Všude můžeš vidět toto znamenání doby. Jinak se mi moc líbí blackmetaloví ODRAZA či NON OPUS DEI. Také WITCHFUCK natočili podle mého názoru úžasné album, rovněž ho vydal Greg (Godz ov War Productions). Poslouchám hodně hudby, někdy něco nového, častěji ale staré věci. Myslím si, že to podvědomě hodně ovlivňuje to, co dělám v hudbě, ale nikdy jsem o tom takto nepřemýšlel. Také jsem nikdy nechtěl dělat něco, co by znělo jako něco jiného.

Jaké jsou tvé vzpomínky na rané deathmetalové kapely z vaší domoviny? Které party z těch starých časů považuješ za nejdůležitější?
Není pochyb o tom, že počátky VADER či BETRAYER byly deathmetalovými peckami. Ale z toho našeho dvorku se mi moc líbí např. DEIVOS, LOST SOUL, YATTERING, CENTURION, AZARATH, KINGDOM. K těmto věcem se vracím dost často. Polsko má skutečně silnou deathmetalovou scénu.

Některé hlasy často hovoří o České republice a Polsku jako o „neposlušných dětech“ Evropské unie. Co o tomto soudíš? Co si myslíš o rozdílech obou zemí?
Nějak mi tahle otázka zní politicky. 🙂 Takže odpovím nepoliticky. Miluji českou scénu, české pivo, české festivaly, polskou vodku, polskou scénu a společnou polsko-českou zábavu na koncertech.

Co je teď pro vás tou největší výzvou?
Nevyzýváme sami sebe, je nás pět, výzvou je vycházet a hrát hudbu. V současné době pracujeme na novém materiálu.

Moc ti děkuji za rozhovor. Poslední slova patří právě Tobě!
Děkujeme za rozhovor, děkujeme za tvoji podporu a zájem. Závěrečná slova? Let is stop!

ALL

https://www.facebook.com/baalberithpl/

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *