SUPREME CONCEPTION – Je škoda, jak málo českých a slovenských kapel má nějaký větší mezinárodní přesah

V roce 2009 se do povědomí deathmetalových fanoušků zapsalo EP „Liturgy of Spiritual Disturbance“, jež vyprodukovala tehdy nově složená parta SUPREME CONCEPTION (Sepp – vokály, Jurgen – bicí, Franta Šerák – kytara). Poměrně ambiciózní záměry ovšem vzaly brzy za své a jednotliví členové se rozprchli na všechny možné strany, hudební i nehudební. O to větší překvapení letos způsobilo novinkové EP „Empires of the Mind“, jímž SUREME CONCEPTION odšpuntovali svůj návrat. A že to není návrat ledajaký, tak na to si můžete vsadit. Za mě se jedná o jedno z nevětších překvapení letošního roku. Pokud máte rádi hodně technický death metal, avšak s brilantními melodiemi, jste právě tady na té nejlepší adrese. Nové složení Sepp /Marty Meyer (HEAVING EARTH) evidentně funguje skvěle, a to vůbec nemluvě o dalších zajímavých personách, které se na nahrávce podílely. Více Vám už ale prozradí sám Sepp, kterého jsem, alespoň doufám, pečlivě vyzpovídal.

Seppe, než přejdeme k tomu hlavnímu, musím se tě zeptat, jak jsi prožil to nejhustší koronavirové období? Měl jsi více času na hudbu? Mám na mysli nejen aktivní kapelní způsob, ale i ten pasivní, poslechový…
Přežil jsem ho :-), to je asi nejdůležitější. Teď ale vážně – většinu času jsem strávil ve starším domě na malé vesnici, uprostřed krásné krajiny, takže to ve finále tak zlé nebylo. I tak to mělo své náročné momenty, když obě děti byly doma a v práci člověk musel řešit nečekané problémy, ale v porovnání se spoustou lidí, kteří se museli potýkat se zdravotními a existenčními problémy, si netroufám na nic stěžovat. Chyběla mi zejména muzika, ale to se snad časem vrátí do normálnějších a stabilnějších koleji.

Co se hudby jako takové týče, tak ten čas jsem využil k soustředěnějšímu poslechu během dlouhých výšlapů do přírody, stejně jako k objevování nových kapel a hudebních odnoží. Taky jsem vyzkoušel nové hudební formáty jako „virtuální Roadburn“, takže jsem si určitě rozšířil obzory hned v několika ohledech. A v neposlední řadě jsem se mohl celkem intenzivně věnovat přípravě vydání „Empires Of The Mind“ a následné propagaci.

Vždycky jsi byl v rámci scény hodně aktivní, ovšem poslední roky o Tobě nebylo moc slyšet. Dá se říci, že sis potřeboval od všeho trochu odpočinout? Působíš kromě SUPREME CONCEPTION ještě v nějakých jiných kapelách?
Ono to bylo všechno trochu jinak. Já jsem nikdy necítil potřebu vyskočit z hudebního kolotoče nebo si od kapelního života odpočinout. To mé zmizení bylo zapříčiněno tím, že jsem dostal pracovní nabídku ve Spojených Arabských Emirátech, kam jsem se na podzim roku 2011 přesunul a zakotvil tam na celých šest let. Další dva roky jsem strávil v New Yorku, opět z pracovních důvodů. A nebylo možné, abych tímto brzdil slibně se rozbíhající HEAVING EARTH nebo jakoukoliv jinou kapelu. Myšlenka na to založit nějaký projekt v Dubaji se ukázala jako utopická a v Americe jsem neplánoval dlouhodobý pobyt, proto jsem se ani tam nijak aktivně neangažoval. Ale pár let jsem psal do Pařátu, čili jsem z hudebního dění zas až tak moc nevypadl. 🙂

Vedle SUPREME CONCEPTION jsme také s Tomášem Halamou (HEAVING EARTH, ex BRUTALLY DECEASED) nedávno založili novou kapelu ALTARS ABLAZE, se kterou hodláme do budoucna být hodně aktivní. A vzhledem k tomu, že i se SUPREME CONCEPTION máme s Martym určité plány, tak počítám, že se nudit nebudu… A rozhodně se na toto rušné období hodně těším!

SUPREME CONCEPTION o sobě dali poprvé vědět debutovým materiálem „Liturgy of Spirituál Disturbance“. Myslím si, že o Vás bylo docela slyšet, ovšem pak kapela z ničeho nic usnula. Co bylo tou hlavní příčinou? Jak s odstupem času hodnotíš právě tento materiál?
My jsme vlastně ani moc neplánovali, že by se v té době ze SUPREME CONCEPTION stala aktivně fungující kapela. Všichni jsme měli své další hudební aktivity a SUPREME CONCEPTION jsme brali jako jakýsi vedlejší projekt – byť energie jsme naší první nahrávce věnovali hodně a na výsledek byli všichni náležitě hrdí.

Možná by se z toho časem vyklubalo i něco víc, ale s Jurgenem jsme většinu své energie věnovali HEAVING EARTH, takže na následovníka „Liturgy Of Spiritual Disturbance“ nebylo moc pomyšlení. Já jsem navíc v té době pořád ještě doufal, že bychom mohli s IMPERIAL FOETICIDE dotáhnout dlouhohrající desku a nechával jsem si tedy časové a kreativní rezervy i na tuto kapelu. Viděno zpětně to nebylo úplně nejlepší rozhodnutí, ale s tím už teď nic nenadělám.

Jak se zrodil návrat SUPREME CONCEPTION? Měl jsi comeback v jakémsi plánu, nebo se všechno semlelo díky tomu, že jsi konečně sehnal parťáka? Umocnila návrat SUPREME CONCEPTION i už zmíněná covidová izolace?
Asi někde v hloubi duše jsem si přál, aby nezůstalo jen u jednoho počinu, ale nějak aktivně jsem se té myšlence nevěnoval. Hlavním impulzem pro oživení SUPREME CONCEPTION se stala situace kolem IMPERIAL FOETICIDE. Možná se k tobě doneslo, že ve své době natočil bicí pro dlouhohrající desku IMPERIAL FOETICIDE John Longstreth (ORIGIN, GORGUTS). Ovšem z nejrůznějších důvodů k realizaci této desky nikdy nedošlo a ty bicí zůstaly ležet v šuplíku jednoho ze členů této kapely. Jedním z nápadů, jak tu situaci rozseknout, bylo angažovat Martyho Meyera, v té době nově kytaristu HEAVING EARTH, aby pomohl dát těm skladbám i trochu jiný kabát a dotáhnout kytary do úspěšného konce, aby se mohl nahrát zbytek.

Nic z toho se bohužel nepovedlo a po několika dalších marných pokusech s tím někam hnout jsme s Martym usoudili, že je to prostě ztráta času a že po tolika letech snad už ani nikoho ten materiál zajímat nebude, Longstrethovi navzdory. A protože Marty měl v rukávu vlastní materiál, rozhodli jsme se, že z něj společně uděláme novou nahrávku pro SUPREME CONCEPTION. Ta myšlenka mě nadchla i proto, že bychom tímto posunuli SUPREME CONCEPTION i někam jinam a přišli s nahrávkou, která bude znít svěže a aktuálně a poukáže na to, že SUPREME CONCEPTION bude kapela nejen technická, ale i svým způsobem progresívní, neboť tam bude jasný posun.

Jinak covid v návratu SUPREME CONCEPTION nehrál žádnou zásadní roli. Materiál jsme měli hotový už předtím a stihli jsme jej nahrát ještě než se to tu začalo všechno zavírat. Covid ovlivnil vydání jako takové, ale to je na trochu jinou debatu.

Budování „značky“ je pro každou kapelu klíčové. Pamatuje si vás velká část fans stále z minulých let, nebo v této chvíli začínáte v podstatě od nuly? Jak moc je tento faktor motivující a pracný zároveň?
Celkem mě překvapilo, kolik lidí si nás stále pamatovalo. Ještě než jsme s Martym SUPREME CONCEPTION oživili, nahodil jsem na FB profil kapely, abych dostal „Liturgy Of Spiritual Disturbance“ dodatečně mezi další lidi. A v celkem krátké době se na ten profil nabalilo několik stovek lidí, což mi pro nefunkční kapelu nepřišlo vůbec špatné.

Čili od nuly jsme úplně nezačínali. Ale narazili jsme na trochu jiný problém – většina z těch 800+ fans nás znala jako technický brutal death. A ne každému z nich nový směr vytýčený skladbami pro „Empires Of The Mind“ sedl. Takže jsme současně i o nějaké původní příznivce přišli. Ale to je riziko, se kterým musí kapela počítat. Obzvlášť, pokud je naší ambici se nutně neopakovat.

Pro fanoušky death metalu je jistě hodně zajímavé to, že se na nahrávce podílel hostující bubeník Aaron Stechauner. Samozřejmě se naskýtá otázka spojená s úlovkem takovéto „velké ryby“, to je skutečně parádní kauf. Existuje určitá možnost, že by s vámi Aaron spolupracoval i nadále?
Určitě jsme moc rádi, že se toho Aaron ujal. Speciálně pro Martyho znamenala spolupráce s bývalým bubeníkem RINGS OF SATURN hodně. A naším cílem bylo i to, aby bubeník posunul tu naši tvorbu ještě na další úroveň. Což se v případě Aarona povedlo, protože jeho způsob přemýšlení je jiný, takže tomu dodal zase trochu jinou dimenzi.

Bylo by super s ním odehrát i nějaké koncerty, ale to vzhledem ke geografické vzdálenosti a jeho vytíženosti nevidím jako reálné. A co se týče dalších nahrávek, tak tam je to momentálně otevřené. Budeme chtít pracovat s bubeníkem, jehož styl bude adekvátní danému materiálu. Může to tedy být Aaron, ale taky někdo jiný. Během následujících pár měsíců nejspíš dokončíme nějaké nové věci a začneme řešit i otázku budoucí sestavy.

Mezi oběma počiny SUPREME CONCEPTION je deset let. Změnil se za tu dobu nějakým způsobem Tvůj hudební vkus? Odráží se třeba něco z toho i v novém materiálu?
Můj hudební vkus či záběr se za těch zhruba deset let skutečně posunul. Pořád mám rád death metal, ale už tolik nevyhledávám nový brutal death. A už vůbec ne nějaké retro verze. Pro mne death metal byl vždy o posouvání hranic, takže jdu spíš po kapelách, co jsou nějak výjimečné a přicházejí s něčím novým a autentickým. Takže mi více vyhovuje technický death, případně progresivně laděný death metal.

Vedle toho jedu hodně načernalý death metal a black metal, protože v muzice hledám i temnou atmosféru a zvrácený feeling, což mi právě tyto dva hudební směry dávají. Mám to tedy půl na půl mezi death a black metalem. Ale v obou případech jdu po extrémnějších a experimentálnějších verzích. Byť SUFFOCATION, IMMOLATION, MARDUK a FUNERAL MIST pro mne budou napořád znamenat určité konstanty. Vedle nich teď ale často točím NERO DI MARTE, AD NAUSEAM, BLUT AUS NORD nebo PORTAL a ALTARAGE.

Během pobytu v cizině jsem objevil i kouzlo prog metalu a prog rocku obecně, takže mám i v této oblasti své koně. Progresivní muzika mne přitahuje právě díky své komplexnosti a instrumentální dokonalosti, což jsou aspekty, které v muzice obecně vyhledávám. A v neposlední řadě mám rád i další extrémní a experimentálně laděné hudební odnože, zejména noise / industrial, dark ambient nebo drone. Tam se mi zase líbí neortodoxní práce s kompozicí skladeb a zvukem jako takovým a celkově velmi odlišný přístup v porovnání s metalem.

Ne všechno se projevuje v nové tvorbě SUPREME CONCEPTION samozřejmě. Ale většina z toho, co poslouchám, nějak ovlivňuje to, jak o hudbě přemýšlím. Ale hlavní vliv na nové SUPREME CONCEPTION neměla jiná muzika, jako spíš změna v celkovém přístupu k tvorbě hudby a fungování v kapele obecně. A chuť dělat teď vše pořádně a na lepší úrovni než dřív. A tam jsem hlavní inspiraci chytil například u lidí, co běhají maratony, což je jedna z věcí, co nejdou dělat napůl, ale naopak vyžadují dlouhodobou přípravu a disciplínu.

Tvorba SUPREME CONCEPTION byla na debutové desce hodně syrová, ovšem zároveň i technická. Novinka „Empires of Mind“ nabízí kromě technických kudrlinek i řadu melodií, což je opravdu fajn, neboť nahrávka zní v součinnosti s Tvým vokálem naprosto svěže. A nyní ta otázka! Jak jste společně dospěli do tohoto stádia, ve kterém se s největší pravděpodobností odráží představy Vás obou?
Kdyby ses mne před deseti lety zeptal, zda si dokážu představit, že se v muzice SUPREME CONCEPTION objeví melodie, tak odpověď by byla určitě jednoznačná. :-). Ale vnímání, obzory a ambice se v průběhu let mění, takže z mého pohledu „Empires Of The Mind“ odráží ten posun, ke kterému by zřejmě tak jako tak došlo během těch 12 let, co dělí novinku od „Liturgy Of Spiritual Disturbance“. Lví podíl na tom má samozřejmě Martyho rukopis.

Když jsme se s Martym začali bavit o tom, že bychom udělali nějakou muziku společně, tak to bylo vědomé rozhodnutí – vkročit na novou půdu. Martyho hudební vkus jsem v té době už znal a hodně mě lákalo vyzkoušet dát něco dohromady právě s někým jako je on. S někým, jehož vnímaní muziky je dost jiné od lidí, se kterými jsem doposud pracoval. S někým, kdo je muzikantsky zase o kus dál. Protože to byl zároveň impulz i pro mě osobně, vymanit se z určité komfortní zóny. A bylo jasné, že nový SUPREME CONCEPTION bude hodně jiný, což byl jeden z kýžených vedlejších efektů.

Nepopírám, že na Martyho styl hraní a psaní jsem si musel chvíli zvykat, stejně jako on na můj přístup určitě taky, ale ve finále jsme našli vhodný průsečík, díky kterému zní „Empires Of The Mind“ jinak, než by někteří lidé cekali. A to je z mého pohledu naprosto v pořádku. A myslím, že do budoucna se budeme schopni posunout ještě zase o kus dál. Oba jsme otevření novým nápadům a intenzivně spolu probíráme nejrůznější detaily, takže není problém sladit naše představy. Navíc se oba v kapele staráme o různé věci a dobře se doplňujeme, proto se nebojím, že by se nám stávající model neosvědčil.

Přiznám se, že mě opravdu hodně dostal výsledný zvuk. Dovolím si tvrdit, že po této stránce zní nahrávka až megalomansky. 🙂 Ovšem, nyní mi pověz, jestli za tím vším opravdu stojí finální mix a mastering z dílny Chrise Donaldsona (CRYPTOPSY)? Víš jak to je… Někdy si kapely rády přihodí k nahrávce nějaké to slavné jméno, vypadá to hezky… 🙂 Ale toto zjevně není Váš případ. Nicméně mě zajímá, jak moc velký zásah způsobila právě ona spolupráce s Chrisem? Jak moc by byla nahrávka jiná, kdyby vylezla „pouze“ z Davosu? Lze toto nějakým způsobem čtenářům popsat?
Díky moc za pochvalná slova! Mohutně znějící nahrávka byla naším cílem. Přece jen se nám nechtělo takto nadupané skladby zazdít průměrnou produkcí. Tím ale nechci říct, že by Otynova produkce z Davosu byla průměrná! Nicméně jsme chtěli někoho s nezávislým pohledem zvenku, kdo by „Empires Of The Mind“ posunul ještě na další level. A protože se nám hodně líbily finální produkce desek od BEYOND CREATION, BENEATH THE MASSACRE nebo SHADOW OF INTENT, nebylo moc co řešit. Chrisovi jsem napsal a pak už to byla jen otázka dohody ohledně detailů. Takže ano, finální mix a mastering má na svědomí Chris Donaldson.

Osobně mi nešlo ani tak o slavné jméno, jako spíš doopravdy o to, aby se na tu nahrávku podíval člověk, který dané muzice rozumí a má za sebou jednoznačné výsledky. A tyto požadavky Chris naprosto splňoval. Cílem byl zvuk, ne marketing. Chtěli jsme, aby na první poslech bylo jasné, že jsme věnovali péči každému detailu a že to se SUPREME CONCEPTION myslíme vážně.

Netroufám si říct, v čem by ta nahrávka zněla jinak, kdyby ji míchal a masteroval Otyn. Jisté je, že Otyn a Chris používají jiná studiová „udělátka“. Každý má trochu jiné uši a dává důraz na jiné aspekty jednotlivých skladeb, zvuku a nástrojů. Oba si potrpí na kvalitní zvuk bicích. Akorát mám dojem, že Chris jako kytarista má jiný přístup ke kytarám. A za sebe můžu například říct, že zpěvy napoměroval podstatně jinak, než jsem si původně představoval – hlavně tam, kde jsme je vrstvili – a ve finále mě to nadchlo, protože v některých pasážích ty vokály vyznívají jinak, což je jedině dobře.

Hodně se mi libí, kterak jsou vokály v rovnováze s jednotlivými nástroji. Řešili jste tuto otázku nějak speciálně? Lze tuto alchymii vůbec slovně předat lidem, jež se snaží nahrávku co nejlépe ošetřit? Zkus třeba popsat, jaký jiný rébus jste při vzájemných konzultacích nejvíce řešili?
Slovo alchymie je naprosto na místě. Začali jsme s nějakou prvotní představou, která sice nevedla k žádoucímu výsledku, ale byl to dobrý odrazový můstek. Nechali jsme Chrisovi relativně volnou ruku, aby ten zvuk interpretoval po svém, a teprve poté jsme poslali naše připomínky a postupně ladili finální podobu.

Problém nastal, kdykoliv jsme pozměnili barvu či hlasitost kteréhokoliv nástroje. Docházelo totiž běžně k vedlejším efektům, kdy vylezlo něco, co až tak vylézt nemělo, anebo se naopak něco ztratilo. Příkladem budiž zhruba osmá verze, kde už kytary, bicí a basa zněly super, ale naopak se utopily vokály, aniž by s nimi Chris cokoliv dělal. Takže jsme šli cestou několika iterací, než se nám povedlo dosáhnout rovnováhy, abychom byli s výsledným zvukem spokojeni. Byl to náročný proces, ale vyplatilo se být trpěliví a nevzdat to.

Ve finále je to všechno o komunikaci a umění formulovat svoji představu. A také o tom nechat věcem svůj čas a nedělat unáhlené úsudky. Není to jednoduché, ale není to ani nemožné. Důležité je se nenechat natlačit do něčeho, s čím člověk není stoprocentně spokojen. To se pak také může stát, že kapela bude danou nahrávku časem nenávidět.

Jsi znovu autorem veškerých textů. Bylo tvým záměrem tematicky navázat na debut a zachovat SUPREME CONCEPTION určitou vyjadřovací linií? Kde ses nechal inspirovat tentokrát?
Na debut jsem chtěl navázat v několika ohledech. Jednak jsem chtěl dosáhnout srovnatelné formální úrovně a kvality textu. Dále udržet určitý filozofický nádech. Akorát jsem teď upozadil tu „duchovní“ dimenzi, která byla poměrně výrazná na „Liturgy Of Spiritual Disturbance“, a zaměřil se víc na roli racionálního uvažování a schopnosti lidské mysli přicházet s vědeckými teoriemi, pochopením přírodních zákonů a na celkové směřování této civilizace.

Jedná se o další část většího konceptu, který bude zase o něco zřetelnější na dlouhohrající desce, na níž už pomalu pracujeme. Ta pojící linie mezi „Liturgy Of Spiritual Disturbance“ a „Empires Of The Mind“ ještě není tak očividná, ale s podrobnějším vysvětlením bych ještě počkal. Přece jen mě baví to určité napětí, které mezi oběma nahrávkami teď po textové stránce vzniklo.

A kde jsem čerpal inspiraci pro texty na „Empires Of The Mind“? Nejvíc mě ovlivnila kniha „Homo Deus“ od Yuvala N. Harariho. Jde o fakt hustou záležitost, plnou provokativních myšlenek. Nicméně těch inspirativních knížek bylo víc – namátkou bych zmínil tituly jako „Physics Of The Future“, „Cosmos“ nebo „Beyond The Weird“. A také „Interstellar“, pokud můžu zahrnout i filmy. A v neposlední řadě se mi hodně líbilo, jak pojali texty MITHRAS na své poslední desce („On Strange Loops“) nebo koncepce „Pleiades‘ Dust“ od GORGUTS.

V jakých formátech hodláte „Empires of Mind“ vypustit? Je šance, že by nahrávka vyšla u nějakého labelu? Jednáte s někým?
„Empires Of The Mind“ vyšlo pro tuto chvíli jen digitálně a je k dostání přes náš Bandcamp. Do budoucna plánujeme i CD, ale to už budeme muset udělat ve spolupráci s nějakým labelem. Původně jsme měli „Empires“ vydat v různých formátech u Transcending Obscurity, což by bylo samozřejmě ideální, ale protože docházelo k neustálým prodlevám ze strany tohoto vydavatele a nebylo vůbec jisté, zda by nahrávka vyšla ještě letos a dostalo se jí patřičné propagace. To je v dnešní době nutnost. Nakonec jsme se tedy rozhodli z té dohody vycouvat a vydat si tu nahrávku sami, abychom se mohli posunout v dohledné době dál.

Jaké ambice v současné době se SUPREME CONCEPTION máte? Je ve vašem případě reálně dát dohromady i koncertní sestavu?
Hlavním cílem je teď ze SUPREME CONCEPTION udělat regulérně fungující kapelu, co bude vydávat nahrávky a aktivně koncertovat. Takže ano, dáme dohromady i koncertní sestavu, protože ta muzika si podle mého názoru koleduje o živé provedení. 🙂 A rozhodně bychom chtěli v dohledné době udělat i dlouhohrající desku a tu dále propagovat ještě intenzivnějším hraním. A to nejen v rámci Česka a Slovenska, ale dostat SUPREME CONCEPTION i za hranice. Protože je škoda, jak málo českých a slovenských kapel má nějaký větší mezinárodní přesah. Tím nechci říct, že se tady chystáme něco spasit, ale minimálně chceme navázat na devadesátky, kdy česko-slovenská deathmetalová, potažmo death/grindová scéna, měla přece jen trochu jiný lesk.

Seppe, závěrem jsem si pro Tebe nechal lahůdku. 🙂 Zkus nyní zbilancovat veškerá svá působení v jednotlivých kapelách. Jaká kapela pro Tebe znamenala to pomyslné „top“?
Ty mi teda dáváš zabrat :-). Ale možná nastal čas na určitou bilanci, tak proč ne? Asi logicky začnu u DESPISE, protože díky DESPISE jsem vlastně jako deathmetalový zpěvák začal. Začátky byly neuvěřitelné a hodně mě bavilo válcovat pódia s raným materiálem, který byl hodně brutální, což mi tehdy maximálně vyhovovalo. A díky Dejvyho organizačním schopnostem a tahu na bránu a později i podpory ze strany Lacerated Enemy, se z DESPISE stala slušně nakopnutá kapela, díky čemuž jsme se všichni najednou octli na evropských pódiích po boku DEVOURMENT a na pár štacích i SUFFOCATION. Určitě jeden ze splněných snů. Pozdější hudební směřování mi už tolik nesedlo, ale to už je trochu jiná kapitola.

Co se týče IMPERIAL FOETICIDE, tak to byl pro mě ohromný impulz. V té době jsme k nim všichni vzhlíželi, protože to byla jedna z nejnabušenějších kapel tady. Pro mě osobně obrovská škola. Bohužel taky kapela, jejíž potenciál se nikdy nepovedlo naplnit. A ani se o to už nemá cenu pokoušet.

Přesun k HEAVING EARTH pro mě znamenal určitou novou kapitolu, protože jsem najednou hrál s úplně jinými lidmi. A taky nutnost začít nad vokály a texty přemýšlet jinak než v DESPISE či IMPERIAL FOETICIDE. Z desky „Diabolic Prophecies“ jsem měl obrovskou radost, protože se ji povedlo dotáhnout v celkem rychlém tempu. Určitě jsem tehdy chtěl v kapele fungovat dlouhodobě a podílet se na budoucích nahrávkách (několik textů na „Denouncing The Holy Throne“ je koneckonců z mé hlavy), ale musel jsem udělat určitá životní rozhodnutí, a z toho důvodu byla kapitola HEAVING EARTH kratší, než bylo původně v plánu.

O SUPREME CONCEPTION už bylo řečeno celkem dost, :-), takže bych to tady shrnul asi tak, že šlo a stále jde o mou velkou srdcovku a vysoce osobní záležitost. Tento projekt vznikl z potřeby udělat technický brutal death amerického střihu s duchovně-filozoficky zaměřenými texty, což se povedlo z mého pohledu na výbornou. A jsem nadšený z toho, že toto hudební dobrodružství teď úspěšně pokračuje.

No a v rámci ALTARS ABLAZE si teď realizuju své blasfemicko-násilné black/deathmetalové chutě a tuto kapelu z hlediska významu mám na stejné úrovni jako SUPREME CONCEPTION.

Asi nedokážu vyzvednout jednu kapelu či projekt jako ten „top“. V každé kapele hráli výborní muzikanti, v každé jsme zažili spoustu dobrých věci a každá z těchto kapel či jimi vydaných nahrávek měla něco do sebe. Zároveň každá z těch nahrávek byla specifická a odlišná od všech ostatních. Pokud se ale na to podívám z pohledu svého osobního výkonu, tak nejlepší texty jsem napsal pro obě nahrávky SUPREME CONCEPTION. A se svými vokály z posledních let jsem daleko víc spokojen v porovnání s tím, co jsem předvedl na starších nahrávkách. I když při poslechu prvního mini DESPISE nebo „Millennium Fuck“ mi srdce stále plesá nad tím, jak chorobně ten materiál dodnes zní. 🙂

Je ještě něco, co bys chtěl jako deathmetalový vokalista zažít?
Rád bych ještě vydal několik kvalitních nahrávek, na kterých bude znát posun dopředu a ze kterých budu mít radost nejen já, ale taky ostatní v kapele. A taky se těším na živé hraní. Co bych určitě chtěl ještě zažít, tak to jsou turné, nadupané klubové koncerty a festivaly z pohledu muzikanta. Vidět, jak kapela roste. A také fungování pod labelem, kdy se člověk zase naučí pár nových věci. Čili, takový ten klasický kolotoč. 🙂

Díky moc za rozhovor, ať se SUPREME CONCEPTION daří! A jestli máš ještě nějakou novinku, jenom dobře!
Taky děkuju za celou kapelu! Další novinky v tuto chvíli nemám, nicméně v blízké budoucnosti budeme určitě informovat o rozšíření sestavy SUPREME CONCEPTION a také zveřejníme nějaké podrobnosti o nově chystaném materiálu. Věřím, že je nač se těšit!

ALL

https://www.facebook.com/supremeconception

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *