v/a GLASS ANVIL II (CD-R – 2008, Zvukovina)

glass-anviliiPokračování hlukové kompilace je tu. Uplynulo sedm let od vydání prvního dílu. Pro některé doba předlouhá, pro někoho oka mžik. Dle obsahu se zas tak mnoho nezměnilo. Experimentátoři nevymřeli, mnozí přetrvali. SKLO /czech/ Ocelové město – opravdu strach navozující atmosféra. Přestože zde prezentovaná skladba je z industriálního soudku, nevím proč, ale chvílemi jsem myslel na HERMAFRODIT v elektronickém období. Některá opakování a mluvené slovo. Samply se honí sem tam, ale mírný brum v pozadí nelze přeslechnout. Vladimír Hirsch /czech/ HERMENEUTIC Crc.4 – Samply nepůsobí uměle, vše je pro mé uši velmi vyváženo. Profesionalita je cítit v každém kousku. Noční můra šíleného varhaníka. Velmi poslouchatelné i bez eventuálních filozofických konceptů.

MYSTIFIED /usa/ „Rustscape“ – ambientní buboidní hučák. Rezoplocha je plochá a „rezavá“. Pro mě velmi nezajímavé. BIG CITY ORCHESTRA /usa/ „Sxng“ – zvuky nejsou na podělání se do kalhot, ale pudí představivost. Zde obsažený brum není nečistota, ale součást celku, práce s klávesami (nebo samply) oživuje a vyvažuje celek. DEDSOUND /portugal/ „Rondolet“ – zvukosmírné dálavy. Peřina s černým povlakem hřeje, ale tíží. Uvidíme na delší ploše a lepší produkci. K-LXM /czech/ „Ahead Of Us“ – kovy tlačené malým trychtýřkm a pasírované přes jemné síto. Zvláštní poloha mezi továrním experimentem a náladotvorným hlukem. Milá je druhá půle skladby s oživujícími „uhvizdy“. NOVASAK /usa/ „Living In Oblivion II“ – nepromarněné roky na experimentální scéně jsou znát. Elektronické hledání je podáno s lehkostí. Špína i čistota, amatérismus i „profesionalita“, prázdnota i zvuk mohou být pospolu.

BAD LADEE AMP, GRIWOLF /france/ „Loosing In Again (final cut)“ – prvoplánový útok není podpořen ničím dalším. Překreslené cvrčení, jinak nikde nic.ANIMAL MACHINE /poland/ The modern digital world – destruktivní chlupatá masa obrácená naruby, kdy je pouze na vás, zda se chcete prodrat dovnitř a zkoumat všechna zákoutí.GOVERMENT ALPHA /japan/ „Seismic center“ – vysoké divočící frekvence s eruptivními podklady. Skladba není z nejexkluzivnějších, ale při vyšší hlasitosti si užijete legraci vy i sousedi! SKLO /czech/ “Z Gruntu“ (final version) – propěšné kontrastování, rozdělení zvukových funkcí, pokus o vytvoření „písně“. Klady, které je radost poslouchat i přes undergroundovou špínu, svrab a neštovice. Černobílá dvoustránka trpí jedním zásadním problémem: nečitelností některých částí textu, ale vzhledem k tomu, že si album můžete volně stáhnout z webu… co byste za ty prachy chtěli?

RadeK.K.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *